Cheel lanceert het slechtste Instagram account ooit
- Online
- 28 apr 2016 @ 15:06
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 28 apr 2016 @ 15:06
- Redactie Online
Het Instagram account van de IJslandse visser Rúnar Jónsson is alles behalve voorbeeldig. De man woont in een land waar het veel en lang schemert, waardoor zijn foto’s bijna allemaal te donker en te vaag zijn. Cheel legde zijn verhaal vast voor Samsung, die het probleem oploste met de pas geïntroduceerde Galaxy S7 smartphone.
Belangrijkste eigenschap van het nieuwe Samsung model is dat de camera volgens Samsung perfecte foto’s maakt, zelfs bij weinig licht. Super handig, ook voor vissers uit IJsland.
Om het nieuwe toestel op een creatieve manier onder de aandacht te brengen bedacht en ontwikkelde Cheel de campagne ‘Own The Twilight’ met verschillende fasen. De Instagram account van de Rúnar Jónsson vormde de basis van de campagne. Deze bestond alleen uit onduidelijke en donkere foto’s, letterlijk het slechtste Instagram account. Ooit.
Vervolgens werd afgelopen maandag de korte film over de visser gelanceerd, waaruit zijn voorliefde voor fotografie blijkt, en ook zijn onhandigheid bij het nemen van foto’s.
Perfecte foto’s
Uiteindelijk ontvangt de visser de Galaxy S7, waarmee hij ineens wel goede foto’s kan maken. De visser is verlost van slechte beelden en vanaf nu kan hij zijn Instagram account vullen met perfecte foto’s. Naast het overbrengen van deze boodschap moet de video, gemaakt door productiemaatschappij Wefilm, mensen uitnodigen naar de website te gaan met meer info over de camerakwaliteiten van het nieuwe model.
De campagne wordt verspreid via diverse online platforms en alle owned kanalen van Samsung. Tevens verschijnt de film in de bioscoop.
TheWorstInstagram.nl
Instagram.com/RunarJonsson
Credits
Opdrachtgever: Samsung
Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Marius Klijzing, Gerben van Walt Meijer
Bureau: Cheel
Creatie: Annemiek den Uil, Ton van Jole, Stephan Gonnissen
Agency Producer: Melissa Nieveld
Account: Judith Langeslag, Mariska Kloezen
Strategie: Ernst-Jan Koomans
Prod. Maatschappij: Wefilm
Regisseur: Jan Boon
Producer: Floor Schroeiers
Line-producer: Búi Baldvinsson | Hero Productions
DOP: Thomas Buelens
Editor: Kees van Dijkhuizen
Colorist: Tim van Paasen | The Compound
Online: Daniel Falkenhagen Corte Real | The Compound
Sounddesign & mixage: Marcel Bultman | Postoffice
Muziek: Unippm
Media: Joris Lak, Maud Niesink, Wendy van Helden,Wilko Koning | Starcom, Rocco Stallvort | First
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing