Cheel lanceert het slechtste Instagram account ooit

Cheel lanceert het slechtste Instagram account ooit
  • Online
  • 28 apr 2016 @ 15:06
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Het Instagram account van de IJslandse visser Rúnar Jónsson is alles behalve voorbeeldig. De man woont in een land waar het veel en lang schemert, waardoor zijn foto’s bijna allemaal te donker en te vaag zijn. Cheel legde zijn verhaal vast voor Samsung, die het probleem oploste met de pas geïntroduceerde Galaxy S7 smartphone.

Belangrijkste eigenschap van het nieuwe Samsung model is dat de camera volgens Samsung perfecte foto’s maakt, zelfs bij weinig licht. Super handig, ook voor vissers uit IJsland.

Om het nieuwe toestel op een creatieve manier onder de aandacht te brengen bedacht en ontwikkelde Cheel de campagne ‘Own The Twilight’ met verschillende fasen. De Instagram account van de Rúnar Jónsson vormde de basis van de campagne. Deze bestond alleen uit onduidelijke en donkere foto’s, letterlijk het slechtste Instagram account. Ooit.

Vervolgens werd afgelopen maandag de korte film over de visser gelanceerd, waaruit zijn voorliefde voor fotografie blijkt, en ook zijn onhandigheid bij het nemen van foto’s.

Perfecte foto’s
Uiteindelijk ontvangt de visser de Galaxy S7, waarmee hij ineens wel goede foto’s kan maken. De visser is verlost van slechte beelden en vanaf nu kan hij zijn Instagram account vullen met perfecte foto’s. Naast het overbrengen van deze boodschap moet de video, gemaakt door productiemaatschappij Wefilm, mensen uitnodigen naar de website te gaan met meer info over de camerakwaliteiten van het nieuwe model.

De campagne wordt verspreid via diverse online platforms en alle owned kanalen van Samsung. Tevens verschijnt de film in de bioscoop.

TheWorstInstagram.nl

Instagram.com/RunarJonsson

Credits

Opdrachtgever: Samsung

Verantwoordelijk bij Samsung: Roos Bulder, Marius Klijzing, Gerben van Walt Meijer

Bureau: Cheel

Creatie: Annemiek den Uil, Ton van Jole, Stephan Gonnissen

Agency Producer: Melissa Nieveld

Account: Judith Langeslag, Mariska Kloezen

Strategie: Ernst-Jan Koomans

Prod. Maatschappij: Wefilm

Regisseur: Jan Boon

Producer: Floor Schroeiers

Line-producer: Búi Baldvinsson  | Hero Productions

DOP: Thomas Buelens

Editor: Kees van Dijkhuizen

Colorist: Tim van Paasen | The Compound

Online: Daniel Falkenhagen Corte Real | The Compound

Sounddesign & mixage: Marcel Bultman | Postoffice

Muziek: Unippm

Media: Joris Lak, Maud Niesink, Wendy van Helden,Wilko Koning | Starcom, Rocco Stallvort | First

 

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken