Edubookers positioneert eigen boekingsplatform opnieuw

Edubookers positioneert eigen boekingsplatform opnieuw
  • Online
  • 19 apr 2016 @ 17:30
  • 11090 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteStartup

De in februari 2015 gestarte EdTech-startup Laatsteplekken.nl herlanceert vandaag het boekingsplatform. Met de nieuwe positionering geeft het platform een nog betere invulling aan de wensen van de markt. Hierdoor groeit het platform dit jaar door naar een aanbod van 800 opleiders en 15.000 opleidingen. Met de nieuwe positionering is het team ook klaar voor toekomstige internationalisatie.

Edubookers verwerkt op Laatsteplekken.nl tientallen boekingen per dag voor de aangesloten opleiders. Paul Schrama, oprichter en CEO van Edubookers: ‘De markt voor opleidingen heeft jaren onder druk gestaan doordat bedrijven bezuinigden op het opleidingsbudget. Daarnaast is de markt met 16.000 aanbieders niet transparant voor cursisten die een training zoeken. Het Edubookers-platform brengt hierin de oplossing door vraag en aanbod op de juiste manier bij elkaar te brengen. We creëren hierbij altijd een win-win-win situatie. De cursist vindt bij ons wat die zoekt. De werkgever bespaart gemiddeld 20 procent door de beste prijsgarantie. En de opleider heeft weer volle groepen.’

‘Het is voor cursisten lastig om te bepalen wat de kwaliteit van een opleider is en of de training goed bij hun behoefte past. Opleiders maken het ook niet altijd even makkelijk om een training te boeken. Bij meer dan 80 procent van de opleiders kan je niet direct boeken en afrekenen. Daarnaast annuleren opleiders regelmatig hun trainingen, wat leidt tot teleurgestelde klanten,’ weet Schrama.

Overzicht
Edubookers biedt eind 2016 ruim 15.000 trainingen aan. Cursisten kunnen makkelijk bepalen welke training ze waar, wanneer en hoe willen volgen. Vervolgens kunnen ze het aanbod makkelijk vergelijken en de training naar keuze direct boeken. Aangesloten opleiders geven vaak korting tot wel 80 procent. Een keuzewizzard helpt cursisten op basis van vier stappen te bepalen welke training voor hen de beste oplossing is.

Evaluaties
Schrama: ‘Door omschrijvingen, video’s, brochures en evaluaties weten cursisten precies wat ze boeken. De evaluaties komen onafhankelijk tot stand via 1tot5.nl. Deze tool stelt opleiders in staat om cursisten via hun smartphone binnen twee minuten de training te laten evalueren.’

Toekomst
In 2016 wordt naast het online platform ook de businessportal geïntroduceerd. Schrama: ‘Hiermee helpen we bedrijven om de inzet van het opleidingsbudget te optimaliseren.’ In 2017 wil Edubookers het grootste en beste boekingsplatform voor opleidingen in Nederland zijn. Eind 2017 gaat het platform verder uitbreiden naar de rest van Europa.

Financiering
De oprichters hebben reeds 350.000 euro geïnvesteerd in de ontwikkeling en groei van het platform. Ten behoeve van versnelde verdere groei is Edubookers inmiddels in gesprek met investeerders.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken