Emakina NL gaat Wolford helpen bij digitale transformatie
- Online
- 18 apr 2016 @ 12:45
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - WebwinkelCreatiePitchesDigital design
- 18 apr 2016 @ 12:45
- Redactie Online
Wolford, marktleider in luxury leg- en bodywear, heeft na een strategische en creatieve pitch voor Emakina Nederland gekozen als partner om te helpen bij haar digitale ontwikkeling. Emakina zal het nieuwe b2b en b2c e-commerce platform van Wolford bouwen en de digital instore communicatie verzorgen. Aan de pitch deden vier bureaus mee.
Wolford staat aan het begin van een complete digitale transformatie en heeft in Emakina een partner gevonden waarbij ‘kwaliteit, innovatie, creativiteit en techniek samenkomen’. ‘We waren onder de indruk van de strategie en creatieve richting van het pitchvoorstel,’ vertelt Ashish Sensarma, CEO van Wolford. ‘Wolford is een toonaangevend global merk in het luxury legwear-segment. Om category leader te blijven, hebben we een sterke focus op kwaliteit en continue innovatie. In Emakina hebben wij de partner gevonden die bij diezelfde waarden leeft en ons kan helpen bij onze digitale transformatie.’
‘Emakina is zeer blij met Wolford als klant,’ laat Geert Rietbergen, managing director van Emakina.Nederland, weten. ‘Wolford is een prachtig, innovatief A-merk dat niet alleen creatieve mogelijkheden biedt maar ook een solide partner is voor digitale ontwikkeling en innovatie. Met deze nieuwe klant laten we zien dat we ook internationaal tot de top digital agencies horen.’
Over Wolford
Wolford opereert in het segment van legwear, lingerie, ready-to-wear en bodywear. Wolford heeft 269 winkels in meer dan zestig landen en een groeiende online verkoop van 66 procent in de eerste drie kwartalen van 2015/16. Het bedrijf heeft bekendheid verworven door innovatieve producten als de naadloze ‘Pure 50 Tights’, maar ook door samenwerkingsverbanden met beroemde ontwerpers als Karl Lagerfeld en Vivienne Westwood.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- webshop
- instore communicatie
- pitch
- platform
- b2c
- e-commerce
- creatie
- digitale transformatie
- digital design
- Wolford
- samenwerking
- Emakina
- b2b
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing