Lightspeed lanceert pop-up store voor webshops in A'dam

Lightspeed lanceert pop-up store voor webshops in A'dam
  • Online
  • 12 apr 2016 @ 10:15
  • 12460 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceIntroductieWebwinkel

‘Lightspeed pop-up presents…’ is een nieuw initiatief van Lightspeed, aanbieder van webwinkelsoftware en kassasystemen, waarbij een webwinkelier de kans krijgt om te ervaren hoe het is om een échte (offline) winkel te hebben. Aranka van der Voorden, oprichtster van Fitgirlcode en eigenaresse van sportmerk Jogha, is de eerste die offline gaat verkopen in de Lightspeed pop-up store.

Een brug slaan in retail
In deze tijd zijn er veel opkomende internetondernemers, succesvolle webwinkels reizen de pan uit. Op het e-commerce platform van Lightspeed (voorheen SEOshop) hebben meer dan 8.000 ondernemers hun webshop draaien. Hiervan heeft 30 procent ook een ‘echte’ winkel, maar niet iedereen durft die stap te maken, weet Lightspeed. Door ‘Lightspeed pop-up presents …’ kan Jogha offline doorzetten waar ze online goed in zijn. De huur van de tijdelijke winkel in hartje Amsterdam wordt volledig gesponsord door Lightspeed in samenwerking met onder andere iZettle, die de pintransacties mogelijk maakt.

Flexibel en mobiel
Jogha zal het eerste merk zijn dat de Lightspeed pop-up store bezet. Een pop-up maakt het mogelijk om tijdelijk een winkel te runnen zonder vast te zitten aan een huurcontract. In 2016 willen retailers flexibel zijn en mobiel, weet Lightspeed. Zo willen zij bijvoorbeeld hun kassa meenemen naar een markt of beurs. De Lightspeed POS speelt daarop in. Klanten kunnen op elke plek afrekenen, eigenlijk wordt een toonbank overbodig. En het systeem kan meer dan afrekenen. Zo zie je onder andere precies hoeveel items er nog op voorraad zijn en toont de software gerelateerde producten en kun je klantgegevens opslaan ten behoeve van loyaltyprogramma’s.

Opening
De pop-up store van Jogha zal maandag 25 april officieel haar deuren openen. De maandag en dinsdag zijn bedoeld voor vaste relaties, maar daarna zal iedereen welkom zijn in de winkel op de Huidenstraat 13, nabij het Amsterdamse kantoor van Lightspeed.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken