SKO en Kantar Media/TNS Nipo winnen I-COM Award

- Online
- 22 apr 2016 @ 15:07
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Big dataAwards
- 22 apr 2016 @ 15:07
- Redactie Online
Stichting KijkOnderzoek (SKO) en Kantar Media/TNS Nipo hebben deze week de I-COM Data Creativity Award gewonnen in de categorie Video. De uitreiking vond plaats op het Gala Awards Dinner tijdens de I-COM Global Summit in Sevilla. De internationale prijs is een erkenning voor de innovatieve dataverzameling- en productiesystemen die het SKO mogelijk maakt het complete online kijkgedrag in kaart te brengen.
De I-COM Data Creativity Awards worden uitgereikt aan de meest creatieve bedrijven en teams op het gebied van dataverzameling en -integratie.
Karin Pijnaker, client director bij SKO: ‘We zijn heel blij met deze prijs. SKO is dan ook een uniek onderzoek. Als eersten ter wereld brengen we met SKO het hele online content kijken in kaart. Zowel content die ook op de reguliere televisie te zien is, als de online content van aanbieders als nu.nl en Sanoma. Daar zit de markt echt al heel lang op te wachten. Zowel adverteerders als de omroepen NPO, SBS en RTL vragen hier al jaren om. De volgende stap van SKO is het integreren van de kijkcijfers van online en reguliere tv.’
SKO-directeur Bas de Vos: ‘Deze prijs is een heel mooie waardering voor het omvangrijke onderzoeksproject dat in 2014 is gestart en als doel heeft het complete kijkgedrag in Nederland in kaart te brengen, offline én online. Het succes is te danken aan de volle inzet van het team bij SKO en Kantar Media/TNS en was zeker niet mogelijk zonder de intensieve support van alle publishers, BVA en PMA en natuurlijk alle betrokken suppliers.'
Nominatie AMMA award
SKO en Kantar Media/TNS zijn ook genomineerd voor een AMMA award. Voor de Hans du Chatinier-prijs, een AMMA voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken om precies te zijn. De uitreiking van de AMMA Awards vindt plaats op 19 mei in Theater Amsterdam.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- TNS Nipo
- SKO
- Kantar Media
- I-COM Global Summit
- big data
- nominatie
- I-COM Data Creativity Award
- Hans du Chatinier-prijs
- video
- AMMA award
- Stichting KijkOnderzoek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Digital Cleanup Day: 4 voordelen van een digitale...
- Onderzoek: grote discrepantie B2B inkopers en verkopers
- Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik...
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op de vingers over...
- Notitieblok Nederlandse delegatie SXSW 2023 biedt inspiratie
- Salesforce lanceert Einstein GPT
Laatste Nieuws
- OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodel23-03-2023
- Onderzoek: grote discrepantie B2B... 20-03-2023
- Interpolis komt met vervolg op... 16-03-2023
- Salesforce lanceert Einstein GPT16-03-2023
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op... 15-03-2023
- Notitieblok Nederlandse delegatie... 14-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day