So Wifi verkoopt minderheidsbelang aan 5square

So Wifi verkoopt minderheidsbelang aan 5square
  • Online
  • 7 apr 2016 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkApps

Het Amsterdamse So Wifi heeft een klein minderheidsbelang verkocht aan investeringsfonds 5square. Over het exacte percentage en bedrag doen beide partijen geen uitspraken, maar het gaat om enkele miljoenen euro’s. Het aangetrokken kapitaal zal gebruikt worden om de internationale groei van So Wifi te versnellen en om een wereldwijde consumentenapplicatie te lanceren.

Ruim een miljoen wifi-hotspots
De investering van 5square in So Wifi zal met name aangewend worden om de nieuwe So Wifi-app voor consumenten wereldwijd te lanceren. Met de applicatie krijgen gebruikers over de hele wereld toegang tot meer dan een miljoen gratis wifi-hotspots. Deze app zal in mei 2016 beschikbaar zijn voor iOS en Android, in veertien talen.

Overal ter wereld internetten
‘Als je op reis bent, is het vinden van gratis en betrouwbare wifi niet altijd even eenvoudig. Met onze app hoef je straks niet meer op zoek naar een toegangspunt of te vragen om een wachtwoord. Je kiest via de app een gratis netwerk in de buurt en met een druk op de knop heb je een verbinding,’ vertelt Daan Donders (31), oprichter en CEO van So Wifi.

Social wifi
De huidige service van So Wifi stelt bedrijven in de horeca- en retail industrie in staat om meer inzicht te krijgen in het profiel van hun bezoekers en om tijdens of na een bezoek in contact met hen te komen. So Wifi biedt een op maat gemaakt wifi inlogportaal met een gratis wifinetwerk, waarop klanten zich gemakkelijk en veilig kunnen aanmelden via social media. Deze service heet ‘social wifi’ en wordt nu al gebruikt op 21.000 locaties in 38 landen, ook door vele grote merken als G-Star, Coca-Cola en KFC.

Inzicht in en contact met bezoekers
Met behulp van het marketingdashboard van So Wifi krijgen bedrijven relevante inzichten in wie hun bezoekers zijn en hebben ze de mogelijkheid om in contact te blijven. Zo kunnen zij geautomatiseerd specifieke berichten sturen naar verschillende doelgroepen via e-mail of social media. Dankzij een onlangs gestart partnership met TripAdvisor is het nu ook mogelijk om bezoekers automatisch te vragen om een review.

iBeacon netwerk
So Wifi heeft de laatste jaren al zijn locaties, in totaal nu zo’n 21.000, uitgerust met iBeacons. Daarmee kunnen bedrijven in de nabije toekomst hun bezoekers bijvoorbeeld via een app notificaties sturen over relevante voorzieningen op locatie of een bezoek registreren voor een loyaliteitsprogramma.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken