Vodafone innoveert met Incrowdpro: nieuw mobiel intranet

Vodafone innoveert met Incrowdpro: nieuw mobiel intranet
  • Online
  • 25 apr 2016 @ 17:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • InnovatieAppsMobile

Waar in de privésfeer de ene na de andere app wordt geïnstalleerd, blijft dat in het bedrijfsleven flink achter. Dat is eigenlijk vreemd, want apps maken het leven op vele vlakken een stuk eenvoudiger en een goede app kan wel degelijk iets doen voor je bedrijfsmodel, vinden ook Mark Stapelkamp en Jan Paul van Geen van Vodafone Nederland. Zij zijn voor hun retailorganisatie recentelijk overgestapt van intranet naar de Incrowdpro-app.

Communicatie van managementniveau tot aan de winkelvloer gaat nagenoeg uitsluitend via deze app. Binnen enkele weken zorgde Incrowdpro ervoor dat de app in de eigen huisstijl beschikbaar was.Via deze tool versturen zowel Vodafone als Belcompany geheel op maat informatie aan alle medewerkers.
Waarom stapt een company als Vodafone over op Incrowdpro? Dat begint volgens Van Geen met behoefte aan innovatie en het gevoel dat communicatie over de hele breedte efficiënter moet kunnen dan via mail of intranet: ‘We wilden de interactie in de organisatie verhogen en bedrijfsprocessen vereenvoudigen. Dat bleek mogelijk met de Incrowdpro-app.’ Het systeem wordt bij Vodafone ingezet onder de naam Vodafone Vandaag. De app werd in no time gedownload en wordt door ruim 90 procent van de werknemers gebruikt. Mooi,maar wat heb je eraan? Veel, vindt Stapelkamp: ‘Deze app is een effectief intern communicatiemiddel. Wij hadden al veel contact met het shopmanagement, maar minder met de laag daaronder. Incrowdpro is een perfecte brug gebleken om ook die groep te bereiken en het contact tussen kantoor en de winkelvloer - 240 winkels - te verbeteren. Ook parttimers blijven dankzij de app makkelijker en beter op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie.’

Alle info via app 
Van Geen haalt nog een voordeel van Incrowdpro aan: ‘Je telefoon heb je altijd op zak en in de app staat alle informatie, inclusief gegevens van medewerkers en management, maar ook van de storingsdienst. Handig als het rolluik van de winkel niet opengaat en je dus ook niet binnen via de desktop op intranet kunt.’
Nieuws, nieuwe acties, wijzigingen in procedures, winkelbeheer, nieuwe trainingen, alle informatie wordt via deze app gedeeld. Berichten kunnen vanuit de backoffice heel gericht verstuurd worden. Relevante berichten gaan soms alleen naar bepaalde regio’s of alleen naar het shopmanagement.

Daarnaast is er veel ruimte voor sociale interactie tussen medewerkers. Via de socialtool, een soort intern Facebook, kunnen medewerkers nieuws en ideeën met elkaar uitwisselen. Met de feedbacktool kunnen zij elkaar zelfs feedback geven en dat komt de kwaliteit in de winkels en de klantbeleving ten goede. Vragen over wijzigingen of procedures hoeven niet meer via een ingewikkelde inlogprocedure gesteld te worden, maar gaan via de app en het antwoord is direct voor iedereen zichtbaar. Stapelkamp resumeert: ‘Via Incrowdpro landt informatie dieper in de organisatie, door de simpele opbouw is het eenvoudig in gebruik en het verhoogt de interactie binnen de gehele organisatie.’ 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken