Nimbles lanceert online platform voor tutoren

Nimbles lanceert online platform voor tutoren
  • Online
  • 13 mei 2016 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interactie

Nimbles is een nieuw online platform dat ouders, private tutors, bijlesdocenten en remedial teachers met elkaar in contact brengt. Het platform gaat na een succesvolle pilot volgende week live in Amsterdam en Rotterdam. Oprichter en eigenaar Danique Wiltink won vorig jaar de Tedx Amsterdam Women startup awards met haar idee voor Nimbles.

Nimbles (wendbaar, rap) speelt met zijn platform in op de veranderende manier waarop vraag en aanbod bij elkaar komt. In Nederland heeft meer dan 8 procent van de leerlingen in het voortgezet onderwijs huiswerkbegeleiding, bijles of examentraining. Ook de vraag naar individuele begeleiding voor leerlingen in het basisonderwijs groeit snel. Via het platform kunnen ouders eenvoudig een gescreende tutor vinden die hun kind individueel helpt en ondersteunt bij zijn schoolwerk, zonder tussenkomst van een dure bijlespraktijk. Doordat de tutoren zelf hun uurtarief mogen bepalen is er voor iedere portemonnee wel een passende oplossing. De leerling beoordeelt na afloop de tutor zodat de kwaliteit van de begeleiding inzichtelijk wordt voor anderen. 

Een vliegende start
Vorig jaar presenteerde founder Danique Wiltink (31) haar idee voor Nimbles op TedX Amsterdam Women en won de Startup Awards. Nimbles zou naar eigen zeggen dé oplossing zijn voor de wachtlijsten die zij al jaren had in haar eigen bijlespraktijk Didactique. ‘Ouders weten niet meer waar ze goede begeleiding kunnen vinden omdat er zoveel aanbod is, veelal in groepen, tegen hoge tarieven en zonder aandacht voor de individuele leerling. Tutoren daarentegen hebben moeite zich te presenteren aan ouders en gaan vaak werken bij een bijlespraktijk waar ze weinig betaald krijgen: zonde. Met Nimbles zijn ouders goedkoper uit voor individuele begeleiding en krijgen tutoren meer betaald: win-win dus. En ja, ik disrupt eigenlijk mijn eigen markt’, aldus Wiltink.

 

 

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken