Toch geen koopknop Twitter

Toch geen koopknop Twitter
  • Online
  • 30 mei 2016 @ 11:33
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceSocial media

Twitter stopt met de ontwikkeling van zijn koopknop. De ecommerce functionaliteit is nog wel te zien, maar er werken geen mensen meer aan. Volgens een woordvoerder verplaatst Twitter het vrijgekomen budget naar dynamische productadvertenties die bezoekers naar externe platformen doorsturen.

Twitter had vorig jaar september nog stevige ambities met de koopknop. Bezoekers zouden direct artikelen kunnen bestellen bij retailers, waarbij Twitter een percentage zou krijgen. Twitter sprak de verwachting uit dat een tweet met een koopknop leidt tot enkele ‘honderden tot duizenden bestellingen’. Het startte in september 2014 met de eerste tests van zijn buy button in de VS, zichtbaar in de mobiele Twitter-apps voor iOS en Android. Daarna bleef het een jaar stil, tot betaaldienstverlener Stripe technologie beschikbaar stelde om verkopen in apps mogelijk te maken. Er werden koppelingen gelegd met de software van onder andere Bigcommerce, Demandware en Shopify, maar alleen Amerikaanse webwinkeliers konden de koopknop inzetten.

‘Het komt er hier ook aan, echt’, zei hoofd marketing Benelux Suzanne Ekel kort erop tijdens Shopping Today. Ekel, inmiddels vertrokken bij Twitter, voegde toe dat van die koopknop geen wonderen moeten worden verwacht. ‘Duw die koopknop niet zomaar in iemands snufferd. Make a connection, not a sale.’

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken