[Interview] 'Blue Mango onderscheidt zich door zijn mensen'

[Interview] 'Blue Mango onderscheidt zich door zijn mensen'
  • Online
  • 29 nov 2016 @ 08:45
  • 7476 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Awards
  • 29 nov 2016 @ 08:45
  • 7476 x gelezen
  • Wout Maas

Onlinemarketingbedrijf Blue Mango was donderdag 24 november met drie awards de grote winnaar van de Dutch Search Awards. Het won in de categorieën: Search in finance, PPC campagne en Best agency. MarketingTribune spreekt met Hein van der Honing, Head of Search van het moederbedrijf Greenhouse Group.

Gefeliciteerd met de awards. Hoe heeft u deze overwinningsavond ervaren?
Het was een mooie avond in ieder geval! Met 4 nominaties verwacht je natuurlijk wel iets te kunnen winnen, maar 3 van de 4 nominaties verzilveren was toch een verrassing. Het is natuurlijk erg fijn als er waardering komt vanuit de markt (de jury bestond voornamelijk uit consultants/sea-verantwoordelijkheden van alle bekende bureaus), voor iets waar wij dagelijks hard aan werken. En als je dan bekijkt welke categorieën we gewonnen hebben - beste campagne, beste bureau en beste sea in finance, waarbij die laatste ook en groot deel van onze portfolio is - zijn dat ook nog eens de meest prestigieuze categorieën. Oftewel, ik ben bijzonder trots op wat we, een team van bevlogen vakidioten in de goede zin van het woord, tijdens deze eerste Dutch Search Awards hebben mogen oogsten. Dat is overigens niet een verdienste van mij of van 1 van de klantverantwoordelijke van een winnende case - Twan Hurkmans voor Beste PPC Campagne – Vodafone; en Saskia Kanters voor Beste Gebruik in Finance – Ditzo -,  maar écht een teameffort.

Wat onderscheidt Blue Mango van andere digitale marketingbureaus?
Ik denk dat in die teameffort ook onze kracht ligt. Allereerst moet ik even aangeven dat Blue Mango uiteraard onderdeel is van Greenhouse Group (GHG), en dat de Search-afdelingen van Blue Mango en zusterbedrijf Fresh Fruit Digital samenwerken waar mogelijk, dus heel Greenhouse Group SEA is verantwoordelijk voor dit succes. Het onderscheidend vermogen van GHG SEA zit hem met name in de mensen. Zoals ik al aangaf is iedereen bijzonder begaan met klanten en werkzaamheden, en streven ze ernaar om dagelijks het maximaal haalbare uit campagnes te halen. Die drive is echt fantastisch om te zien en om onderdeel van uit te maken. Het zorgt voor een erg energieke sfeer en motivatie, die voor ons vanzelfsprekend is, maar waarvan ik weet dat die vrij uniek is.

Is het nog extra zoet om als Eindhovens bureau te winnen van al die concurrenten uit de Randstad?
Om als Eindhovens bedrijf te winnen van al die concurrenten uit de Randstad (jouw vraag), maakt me niet zo veel uit. We willen altijd winnen, en het maakt dan niet uit van wie. Overigens ook complimenten aan de andere winnaars, daar zaten ook een aantal mooie cases bij. We zijn gewoon erg blij en trots dat we deze mooie awards hebben gewonnen, en de waardering die we daarvoor hebben ontvangen. 

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken