Commercial Jupiler League moet merkwaarden laden
- Online
- 31 mrt 2017 @ 10:48
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - MerkenStrategie
- 31 mrt 2017 @ 10:48
- Redactie Online
Met zijn allereerste TV commercial ooit, toont de Jupiler League hoe talenten moeten knokken voor hun doorbraak in het (inter)nationale voetbal. Onder de noemer ‘waar mannen opstaan’ moet de competitie steviger gepositioneerd worden als plek waar talenten zich aandienen en volwassen worden. Dit past bij de merkwaarden van de competitie, ontwikkeling en strijd. De commercial wordt vanaf vandaag uitgezonden door FOX Sports en als pre-roll op diverse online mediaplatforms.
In 2016 ontwikkelde de Jupiler League een nieuwe merkpositionering en rationale. Dit resulteerde in de pay-off ‘waar mannen opstaan’. Deze positionering wordt nu in beeld vertolkt door drie spraakmakende spelers uit de competitie. Joey Veerman (FC Volendam), Tom Boere (FC Oss) en Bradley de Nooijer (FC Dordrecht) worden gevolgd in hun ontwikkeling als profvoetballer. De video laat zien hoe ze door hard te werken en zichzelf tegen te komen, een grote voetballer worden. Met de video wil de Jupiler League merkkennis en sympathie creëren onder een relevante (jongere) doelgroep. Bovendien benadrukt de commercial het toegankelijke karakter van de competitie, door de kleedkamerdeuren te openen voor deze productie en de kijker mee te nemen in het leven van drie voetbalhelden.
Marc Boele, algemeen directeur van de Coöperatie Eerste Divisie, licht de productie toe: ‘De Jupiler League is een essentiële schakel in de Nederlandse voetbalpiramide. We zijn de ambitie voor topamateurs en het podium voor talenten om zich te presenteren aan clubs uit de Eredivisie én andere internationale topcompetities. Voor de ene speler zijn wij een vangnet, omdat het even iets minder ging, voor de ander de entree naar Betaald Voetbal. Steeds vaker blijkt dat we een uitstekende competitie zijn voor spelers die zich ontwikkelen of hervinden.’
De TV commercial heeft een dynamisch en unieke uitstraling gekregen. Het bijzondere perspectief zorgt ervoor dat de kijker in de huid kruipt van de drie talenten en meegezogen wordt in hun wereld. De TV commercial van de Jupiler League is ontwikkeld door Triple Double sportmarketing en geproduceerd door filmproductiebedrijf In Case Of Fire.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Jupiler League
- Marc Boele
- FOX Sports
- Coöperatie Eerste Divisie
- Tom Boere
- Bradley de Nooijer
- Joey Veerman
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing