Criteo Direct Bidder koppelt aanbod uitgevers aan vraag adverteerders

Criteo Direct Bidder koppelt aanbod uitgevers aan vraag adverteerders
  • Online
  • 30 mei 2017 @ 11:19
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Criteo, specialist op het gebied van performancemarketing, introduceert Criteo Direct Bidder. Deze headerbidding-technologie koppelt het aanbod van uitgevers rechtstreeks aan de vraag van meer dan 15.000 klanten van Criteo. De oplossing verzekert uitgevers ervan dat ze de waarde behouden van de impressies die Criteo inkoopt, terwijl Criteo de winstgevende verkopen voor adverteerders blijft verhogen. Als onderdeel van een early-adopter-programma heeft Criteo inmiddels meer dan 250 van zijn grootste aangesloten premium-uitgevers gemigreerd.

Headerbidding-oplossingen zijn in de eerste instantie ontstaan om het biddingproces op het aanbod van uitgevers te stroomlijnen. Echter zorgen ze nog steeds niet voor een win-win-scenario voor zowel adverteerders als uitgevers. Criteo Direct Bidder daarentegen, koppelt het aanbod van uitgevers rechtstreeks aan de vraag bij Criteo. Hierdoor ontstaat een ecosysteem dat kansen biedt voor alle betrokken partijen. Uitgevers boeken een hogere omzet, profiteren van meer transparantie en flexibele integratie, en besparen op kosten aan derde partijen. Klanten van Criteo profiteren hiervan doordat hun campagnes beter presteren en ze een betere ROI behalen, dankzij een uitgebreidere toegang tot het aanbod van uitgevers en efficiëntere media-inkoop.

‘Criteo is een pionier op het gebied van header bidding en introduceert nu een product dat nog meer waarde toevoegt voor zowel uitgevers als adverteerders’, zegt Pepijn Breijder, Managing Director Benelux & Nordics bij Criteo. ‘Naarmate er meer van deze oplossing gebruik zal worden gemaakt, verwachten we dat de campagnes van onze klanten beter zullen presteren dankzij de efficiënte media-inkoopwijze. We zien nu al dat aangesloten uitgevers gemiddeld 20 tot 40 procent meer omzet boeken op de advertenties die Criteo inkoopt. Dat vertaalt zich ook weer in een hogere waarde voor adverteerders. Criteo Direct Bidder is een win-win-win-situatie voor onze uitgevers, onze klanten en voor onszelf.’

Met Criteo Direct Bidder beschikken uitgevers over een oplossing die ze helpt het maximale te halen uit hun display- en native-aanbod op verschillende devices (desktop en mobiel), zonder dat dit Criteo’s gemiddelde CPM of Traffic Acquisitions Costs verhoogt. 

‘Header bidding begint nu groot te worden in de Verenigde Staten en West-Europa. Dit jaar wordt verwacht dat de groei in dit segment 100% zal zijn’, zegt Karsten Weide, Program Vice President van Media & Entertainment bij IDC. ‘Nu uitgevers de prestaties van hun pagina’s willen balanceren met header bidding, moeten ze uiterst selectief zijn in het bepalen van welke bidders ze zullen meenemen in hun headers. Uitgevers zullen dan de partners kiezen die bewezen transparantie, verscheidenheid aan vraag, technische efficiëntie en betere CPM’s bieden.' 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken