Honderdste loot aan de Sneakers4U boomstam
- Online
- 5 mei 2017 @ 15:10
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 5 mei 2017 @ 15:10
- Redactie Online
Het grootste sneakersplatform van Nederland heeft de honderdste webwinkel aan zich weten te binden. De website Sneakers4u is meer dan een zoekmachine. Het is een online community waar klanten, aanbieders en liefhebbers elkaar vinden in hun passie voor sneakers. 'Het plafond is nog lang niet in zicht.'
Op Sneakers4u.nl zijn ruim 140.000 sneakers van meer dan 2000 merken te vinden. Op het uitgebreide platform worden dames-, heren-, kinder- en zelfs babyschoenen uit alle hoeken van de wereld verkocht. Inmiddels verkoopt Sneakers4u schoenen van honderd winkels. Het epicentrum van de sneakergigant bevindt zich in het kleine Gelderse Otterlo. Het is op deze locatie waar initiatiefnemer en eigenaar Mark van den Ing zijn bijzondere verhaal doet.‘Het is eigenlijk allemaal in 2012 begonnen met een wijntje’, zegt Van den Ing met lichte verwondering. 'Het viel mij destijds op dat het ontzettend omslachtig is om via door Google gevonden websites specifieke wijnen te bestellen. Ik kreeg het idee om alle wijnleveranciers en slijterijen op één platform samen te brengen. Gebruikers zoeken zo heel gemakkelijk hun wijn uit. Later vertaalde ik dit concept naar een boardsportwinkel voor streetwear en snowboards. Op dit platform deden de sneakers het heel goed. Zo ben ik in de zomer van 2014 Sneakers4u gestart. Inmiddels zijn we de grootste sneakerzoekmachine in Nederland.’
Van den Ing verwacht de komende tijd naar 150 webshops te kunnen uitbreiden. Het lukt steeds vaker om juist kleine en exclusieve winkels aan ons te binden. Niet alleen in Nederland. Door de samenwerking aan te gaan met webshops uit landen als Groot-Brittannië, Japan, de Verenigde Staten en China biedt Sneakers4u merken die geen enkele andere winkel in Nederland kan bieden. De eerste stappen naar een wereldwijd platform zijn op deze manier gezet. Nu al kopen Nederlanders exclusieve sneakers uit het buitenland via ons, andersom zou dit natuurlijk ook werken. Het zou fantastisch zijn als we Nederlandse merken naar het buitenland verkopen. In ons concept liggen we voorop in cross-border e-commerce. Daar zit dan ook onze volgende missie in. In Nederland zijn we al de grootste. De weg over de grens ligt open.’
Sneakers4u staat bekend om de gebruiksvriendelijke manier van zoeken naar variaties in model, maat, kleur, merk en prijs. Dankzij het aanbod van buitenlandse winkels biedt het platform schoenen aan die in Nederland nergens te krijgen zijn. Met sommige winkels heeft Sneakers4u zelfs exclusieve aanbiedingen. Iedere sneakerwinkel met minstens vijftig modellen in huis mag zich gratis aanbieden op het platform. Zodoende is er een grote diversiteit in winkels.
Van den Ing sluit zijn verhaal af met een oproep aan alle sneakerliefhebbers in Nederland. ‘Met een vernieuwde weblog willen we dat mensen nog warmer lopen voor ons platform. We zijn dan ook hard op zoek naar gastbloggers die graag verhalen kwijt willen over hun ervaringen met sneakers. Denk aan de laatste trends, exclusieve modellen en de gruwelijkste colorways. Wij bieden de tools en de ruimte om bloggers op de kaart te zetten. Met tienduizenden websitebezoekers per maand zijn de mogelijkheden eindeloos. Check sneakers4u.nl voor de mogelijkheden.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing