Lightspeed en INretail slaan handen ineen voor efficiënt managen on- en offline winkel

Lightspeed en INretail slaan handen ineen voor efficiënt managen on- en offline winkel
  • Online
  • 10 mei 2017 @ 16:47
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceWinkelen

Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware voor retail en horeca, en INretail, brancheorganisatie voor retail non-food, gaan een partnership aan om onafhankelijke middenstanders te helpen met het efficiënt managen van alle aspecten van de (online) winkel(s). Denk hierbij aan het beheren van een webshop (ecommerce) of het zorgen voor een volledige omnichannelbeleving voor klanten. De brancheorganisatie doet dit door korting te bieden aan hun leden op bijvoorbeeld een trainingssessie of een bluetooth scanner.

Niet alleen dit partnership onderstreept het belang van omnichannel en ecommerce voor winkeliers. Ook de cijfers die INretail publiceert op zijn website liegen er niet om. Zo blijkt dat 90 procent van de consumenten online onderzoek doet voordat ze iets kopen. Maar liefst 60 procent van de smartphonegebruikers checkt producten eerst online wanneer ze in de winkel staan. 45 procent van de mensen met een smartphone doet maandelijks een mobiele aankoop en zelfs 25 procent gaat eerst offline winkelen en koopt vervolgens online.

Dave Quadvlieg, Commercieel Manager bij INretail: ‘Wij streven ernaar dat onze leden altijd op de hoogte zijn van de belangrijkste producten en diensten in de retailwereld. Ecommerce- en omnichanneloplossingen zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het landschap. Met de oplossingen van Lightspeed wordt het ondernemers makkelijk gemaakt om meer klanten te bereiken en te zorgen voor een consistente klantervaring via verschillende kanalen. Functionaliteiten die steeds meer onmisbaar worden om voorbereid te zijn op de toekomst. We zijn daarom erg verheugd met dit partnership.’

Ruud Stelder, Director of Global ecommerce Revenu bij Lightspeed: ‘We zijn erg blij met het feit dat we de handen ineen kunnen slaan met een van de grootste brancheorganisaties in retail. Hierdoor maken winkeliers niet alleen kennis met onze oplossingen, het biedt hen ook inzicht in de toekomst van de branche. Onze software-oplossingen sluiten namelijk goed aan bij de huidige uitdaging waar veel ondernemers mee te maken hebben. Consumenten willen niet meer gebonden zijn aan vaste openingstijden, locaties en winkelvoorraden, maar shoppen hoe en wanneer zij dat zelf willen.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken