Clockwork zet met Studers mbo'er op voetstuk
- Online
- 12 jun 2017 @ 19:19
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 12 jun 2017 @ 19:19
- Redactie Online
Studers is een nieuw digitaal merk speciaal gericht op de mbo-student. Het werd vandaag gelanceerd door The Learning Network. De beeldvorming over het middelbaar beroepsonderwijs is vaak negatief. Hier hebben studenten geregeld last van bij het vinden van stages maar ook in hun directe omgeving. Geheel ten onrechte volgens Studers. Die juist de MBO-student in haar kracht wil zetten en de waarde van vakmanschap wil laten zien. Met een videomanifest laat Studers acht uiteenlopende mbo-studenten aan het woord, elk over hun eigen ambitie, dromen en groei.
Jan van Anken van Studers: ‘Mbo-studenten zijn ontzettend gedreven en weten vaak precies wat zij willen. Wij laten met onze video de passie en het enthousiasme zien van MBO-studenten, deze jongeren zijn straks de motor van onze maatschappij en daar mogen we met z’n allen trots op zijn!’.
Aansluiting arbeidsmarkt
Er dreigt een groot tekort aan vakmensen op de arbeidsmarkt, zoals ook blijkt uit recente cijfers van het UWV. Ongeveer de helft van de beroepsbevolking is MBO geschoold en zonder vakmensen draait onze (kennis)economie niet. Bij Studers krijgen honderdduizenden MBO’ers toegang tot hun (digitale) lesmaterialen. In toenemende mate wil Studers zich gaan richten op het verbeteren van de aansluiting van MBO’ers op de arbeidsmarkt.
Opmerkelijke mediakeuze
Het videomanifest richt zich op studenten. Voornamelijk tieners die lastig te bereiken zijn met traditionele media. Om deze reden wordt het manifest verspreid via eigen kanalen (e-mail, social en netwerk van opleidingen) en worden samenwerkingen aangegaan met diverse titels waaronder Vice en Cosmopolitan.
Credits
Titel: Deze is voor het MBO
Klant: Studers (onderdeel van The Learning Network)
Eindverantwoordelijk bij klant: Remko Bos, Eline Jongman en Jan van Anken
Bureau: Clockwork
Account: Arjen Bultje
Strategie: Jan Willem Franken
Creatie: Jeroen Flink, Steve Tirbeni, Arian Tsai
Projectmanagement: Sacha Wegman
Productie film: Circus Family
PR bureau: Hagens PR & Strategie
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Cosmopolitan Projectmanagement: Sacha Wegman
- Vice
- Studers
- Jan van Anken
- Circus Family
- Clockwork
- videomanifest
- Deze is voor het mbo
- Arjen Bultje
- Jan Willem Franken
- Hagens PR & Strategie
- Arian Tsai
- Steve Tirbeni
- Jeroen Flink
- mbo'ers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing