Rebranding Moneyou gericht op millennials

Rebranding Moneyou gericht op millennials
  • Online
  • 16 aug 2017 @ 16:03
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteDigital design

Moneyou voert een rebranding door. Na vijftien jaar neemt de online financiële dienstverlener afscheid van zijn huidige look en vervangt die door een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe tone-of-voice. Onderdeel van de rebranding is een verbeterde mobile first website waarop klanten terechtkunnen voor informatie over, en het beheren van hun producten Sparen, Lenen en Hypotheken. Daarnaast introduceert Moneyou binnenkort de nieuwe app, zodat alle bankzaken zonder gedoe vanaf elk device geregeld kunnen worden. De rebranding is gericht op millennials, de doelgroep van Moneyou.

De overlappende o’s in het nieuwe logo staan voor de open conversatie die Moneyou voert met zijn klanten, waarvan deze rebranding een van de resultaten is. Naast een visuele aanpassing van de huisstijl en het logo is de tone-of-voice transparant en laagdrempelig. De rebranding spreekt volgens Moneyou millennials aan omdat ze graag zelf hun financiën willen organiseren. Gemak, geen gedoe en zelf in control zijn staan hierbij voorop. Zo regelen ze bij Moneyou online binnen 24 uur zelf hun hypotheek en openen ze binnen één minuut een spaarrekening – via desktop of mobiel.

‘Wij geloven in een gelijkwaardige relatie met de klant’, zegt Bas Boelhouwers, CCO van Moneyou. ‘Dit zie je terug in de manier waarop wij met onze klanten communiceren. We geloven dat dit leidt tot meer begrip en dat het bijdraagt aan een goede samenwerking. We vragen klanten om hun meningen en ervaringen met ons en met andere klanten te delen. We geven openlijk aandacht aan de nadelen die door klanten naar voren worden gebracht. Dat is de beste manier om te leren en te verbeteren. Zo kunnen we hen bieden wat zij écht willen. Onze rebranding reflecteert deze visie. Bij de online-interface van onze producten blijven functionaliteit, transparantie en gebruiksvriendelijkheid vooropstaan, wat mensen helpt om eenvoudig zelf online hun bankzaken te regelen.’

Bekijk hier de nieuwe website van Moneyou. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken