Bloemrijke banners als wapen tegen ad blockers

Bloemrijke banners als wapen tegen ad blockers
  • Online
  • 28 sep 2017 @ 16:09
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bloemenbureau Holland, uitgever van online magazine The Green Gallery, lanceert in samenwerking met UM Studios en Influencer Marketing Agency (IMA) de 'ad blocker': The Green Gallery Green Screen. Vier internationale artiesten - waaronder Henk Schiffmacher – lieten zich inspireren door de schoonheid van bloemen. ‘Top of mind zijn met bloemen en planten binnen nieuwe, relevante en kritische doelgroepen die we normaal gesproken niet makkelijk kunnen bereiken’, zo stelt brandmanager van Bloemenbureau Holland Esther de Waard.

The Green Gallery Green Screen ‘ad blocker’ is ontwikkeld voor de Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse markt met als doel het verhogen van awareness voor bloemen en planten bij de Europese consument. In een paar klikken vervang je je banners door flower art. De ruige rozen van tattoo artist Henk Schiffmacher. De strakke street art van dj Loco Dice en graffiti artist Hoxxoh. De romantiek van creative innovator Geraldine Wharry. Of de avant-garde 3D van fashion label Pigalle. 


Henk Schiffmacher 

Het concept, bedacht door UM Studios, is gebaseerd op het veranderde onlinegedrag. Onderzoek laat zien dat het ad blocker gebruik exponentieel groeit. Dit is gecombineerd met het inzicht dat bloemen en planten een positieve uitwerking op mensen hebben. Ze geven ons een opkikker, maken ons creatief en verminderen stress. Waarom zouden we die positieve effecten van bloemen en planten dan ook niet verwelkomen in onze computers? 


Geraldine Wharry 

Esther de Waard: ‘We creëren met The Green Gallery Green Screen nieuwe kansen. Door samen te werken met bekende artistieke influencers per land genereren we publiciteit binnen de online advertising en marketing op zowel internationaal als op lokaal vlak.' 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken