Escape Room The Game Virtual Reality genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2017
- Online
- 25 sep 2017 @ 17:02
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Gamification
- 25 sep 2017 @ 17:02
- Redactie Online
De Rotterdamse speluitgever Identity Games en het creatieve productiebureau Ambassadors zijn een samenwerking aangegaan voor de realisatie van het gloednieuwe bordspel Escape Room The Game Virtual Reality. Identity Games tilt het bordspel Escape Room The Game hiermee naar een hoger niveau. De veelbelovende VR-editie is bedacht en vormgegeven door Identity Games, de technische realisatie en het VR-gedeelte zijn ontwikkeld door Ambassadors. Escape Room The Game Virtual Reality is nu verkrijgbaar en genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2017 in de categorie 18+ spellen.
Door middel van de VR-bril en speciale Virtual Reality-puzzels, moeten deelnemers samen binnen 60 minuten codes zien te kraken. Wat VR bijzonder maakt, is de mogelijkheid om plekken te bezoeken die doorgaans onbereikbaar zijn. In de VR-editie van Escape Room The Game is daarom gezocht naar menselijke angsten, zoals hoogtevrees en benauwde ruimtes, om hiermee een levensechte combinatie te maken met het bestaande bordspel. ‘De uitdaging in het creëren van een VR-spel is zo dicht mogelijk bij de realiteit blijven in de audiovisuele capaciteit die je hebt. Tijdens het programmeren balanceren we constant tussen het verrijken van het spel en hoe blijft het soepel lopen', zo legt Simon Meijer, Unity Developer bij Ambassadors uit.
‘Wat deze samenwerking zo bijzonder maakt, is dat we de spanning van een echte Escape Room bij je thuis nu nog intenser kunnen maken door middel van de VR-omgeving. Spelers kunnen nóg dieper in het verhaal duiken en dat maakt de beleving nóg gaver. We proberen met onze spellen altijd vernieuwend te zijn en in te spelen op trends. Deze Virtual Reality-editie is hier een voorbeeld van’, aldus Jan Maurits, Chief Creation Identity Games.
Escape Room The Game Virtual Reality bevat twee avonturen in oplopende moeilijkheidsgraad: Submarine en Behind Enemy Lines. Escape Room The Game Virtual Reality is verkrijgbaar voor 24,99 euro via bol.com en vanaf oktober verkrijgbaar in alle speelgoedwinkels.
Het spel is nu al genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2017, de spellenuitgever heeft in juli al een exemplaar gestuurd naar de jury van Speelgoed van het Jaar 2017.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Ambassador
- Behind Enemy Lines
- Identity Games
- VR-bril
- Jan Maurits
- Chief Creation Identity Games
- Simon Meijer
- Submarine
- Unity Developer Ambassador
- Escape Room The Game Virtual Reality
- VR
- Virtual Reality
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing