Twitter wil met 280 tekens adverteerders lokken

Twitter wil met 280 tekens adverteerders lokken
  • Online
  • 28 sep 2017 @ 14:59
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Strategie

Twitter experimenteert met tweets van 280 tekens. In een blog maakte het sociale medium bekend dat een kleine groep gebruikers vanaf nu onderdeel is van een experiment waarbij het aantal tekens van een tweet wordt verdubbeld van 140 naar 280. De aanpassing moet meer adverteerders lokken. Aanleiding voor de uitbreiding is een onderzoek van Twitter zelf. Daaruit blijkt dat in alle talen behalve het Japans, Koreaans en Chinees, gebruikers bij het tweeten last hebben van ‘cramming’.

Vanwege het beperkte aantal tekens moeten er woorden met een emotionele betekenis of belangrijke toevoeging worden geschrapt, of worden tweets helemaal niet verstuurd. Het experiment lijkt een nieuwe poging van Twitter om de gestagneerde groei van het aantal gebruikers te doen herleven. Het gaat al langer niet goed met het sociale medium. Begin dit jaar kelderde de beurskoers na het zoveelste forse verlies en in oktober 2016 moest het bedrijf 300 banen schrappen.

Lees hier de volledige blog van Twitter.  

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken