Twitter wil met 280 tekens adverteerders lokken
- Online
- 28 sep 2017 @ 14:59
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Strategie
- 28 sep 2017 @ 14:59
- Redactie Online
Twitter experimenteert met tweets van 280 tekens. In een blog maakte het sociale medium bekend dat een kleine groep gebruikers vanaf nu onderdeel is van een experiment waarbij het aantal tekens van een tweet wordt verdubbeld van 140 naar 280. De aanpassing moet meer adverteerders lokken. Aanleiding voor de uitbreiding is een onderzoek van Twitter zelf. Daaruit blijkt dat in alle talen behalve het Japans, Koreaans en Chinees, gebruikers bij het tweeten last hebben van ‘cramming’.
Vanwege het beperkte aantal tekens moeten er woorden met een emotionele betekenis of belangrijke toevoeging worden geschrapt, of worden tweets helemaal niet verstuurd. Het experiment lijkt een nieuwe poging van Twitter om de gestagneerde groei van het aantal gebruikers te doen herleven. Het gaat al langer niet goed met het sociale medium. Begin dit jaar kelderde de beurskoers na het zoveelste forse verlies en in oktober 2016 moest het bedrijf 300 banen schrappen.
Lees hier de volledige blog van Twitter.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing