Looye Kwekers vertelt het verhaal achter zijn tomaten

Looye Kwekers vertelt het verhaal achter zijn tomaten
  • Online
  • 25 okt 2017 @ 15:37
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Looye Kwekers is een strategisch partnership aangegaan met Burst met als doel zijn merk in hoog tempo te digitaliseren. Looye Kwekers, een familiebedrijf dat werd opgericht in 1946, is wereldwijd bekend vanwege de export van hun tomaten, waaronder de Honingtomaat en JOYN. Gezien het internationale karakter van de dienstverlening en de toenemende vraag vanuit het buitenland heeft Burst een online strategie en roadmap ontwikkeld waarmee de business doelstellingen van Looye verder verstevigd en uitgebreid kunnen worden.

Het is volgens Looye de hoogste tijd om ook het merk achter zijn tomaten zichtbaarder te maken en de digitale positie van Looye in de internationale exportmarkt te vergroten. ‘De online strategie en roadmap die door Burst is ontwikkeld, zorgt ervoor dat wij de gebruikers in diverse domeinen beter kunnen bedienen’, aldus Manager Marketing & Communications van Looye Jorrit Zuijdervelt. ‘De ontwikkeling van het online kanaal is belangrijk voor het realiseren van onze business doelstellingen. Onze doelstellingen zijn om zowel onze eigen naamsbekendheid te verhogen, als de zichtbaarheid van onze submerken in verschillende landen te vergroten. Met het strategische partnership met Burst denken wij deze doelstellingen te kunnen realiseren.’

Volgens Zuijdervelt past storytelling via digitale kanalen in deze tijd waarin transparantie wordt gewaardeerd door consumenten. ‘Focus op eerlijke voeding en aandacht voor de herkomst van producten is in deze tijd groter dan ooit. Mensen moeten kunnen zien hoe eerlijk producten zijn. Het proces van het ontstaan en produceren van producten tot aan het liggen in het schap moet transparant zijn. Het is daarbij van belang dat klanten het bedrijf achter onze producten leren kennen.’

‘Een klant als Looye is prachtig om voor te werken’, zo zegt accountmanager van Burst Marvin de Reuver. ‘Wij hebben inmiddels bewezen wat het effect is van centralisatie van alle digitale marketingactiviteiten. Naast het financiële voordeel, geven de inzichten per markt die je krijgt veel kennis waarmee je deze markten beter kunt bedienen. We kijken uit om de komende jaren samen hierin flinke stappen te maken.’ 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken