Digitaal verzekeringslabel nowGo lanceert eerste campagne
- Online
- 9 nov 2017 @ 14:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 9 nov 2017 @ 14:30
- Redactie Online
Digitaal label nowGo van verzekeraar Vivat lanceert zijn eerste campagne. De campagne is in samenwerking met RLVNT gemaakt. Hieruit is zowel een positionering, missie, visie, naamgeving, huisstijl, creatieve strategie als communicatieconcept ontwikkeld. Als eerste uit de reeks is de commercial voor de autoverzekering nu online te zien.
Het digitale label nowGo is opgericht vanuit de overtuiging dat verzekeren vandaag de dag veel transparanter en makkelijker kan. Geen ingewikkelde formulieren, lange wachttijden of onduidelijke informatie. Hierbij richt nowGo zich voornamelijk op de ‘early adopters’. Dit zijn veelal jongvolwassenen, die hun financiële zaken graag zelf regelen. Zij zoeken ook liever zelf uit wat het beste bij hen past. Vrijheid en nieuwe ervaringen opdoen zijn voor hen belangrijk, nowGo speelt hier naadloos op in.
Jurgen Retra, Managing Director RLVNT: ‘nowGo wordt het digitale platform waar deze doelgroep geholpen en gemotiveerd wordt om zelf, op slimme wijze en zonder gedoe de juiste keuzes te maken als het gaat om complexere thema’s, zoals bijvoorbeeld verzekeren. Het fijne van deze eerste campagne is dat we dit niet gaan voorkauwen, maar dat ze het zelf kunnen ontdekken. Het reverse-effect tot aan de keuze voor nowGo versterkt deze gedachtegang, waarna het ervaren van vrijheid aan de ontdekker zelf wordt overgelaten.'
Jeroen de Graaf, directeur Merk & Communicatie van VIVAT: ‘We positioneren nowGo als nieuwe financiële serviceprovider die in de toekomst, naast verzekeringen, ook digitale diensten wil bieden die het leven makkelijker en leuker maken. De verzekeringen zullen daar centraal in blijven staan. De nowGo producten zijn inmiddels al aardig populair aan het worden onder de beoogde doelgroep. We zijn trots op ons nieuwe online merk en zijn blij met de ondersteuning die we van RLVNT krijgen om nowGo breder in de markt bekend te maken.’
Credits
Klant: nowGo (VIVAT)
Creative agency: RLVNT
Creatie: Imre Engbers, Oscar Polak
Strategie: Leila de Zwart, Jurgen Retra
PM: Els Boskemper, Karen Dresch
Development: Ron-Peter Wormgoor, Ruud Puylaert
nowGo: Alexander van Dijk, Maaike Bavinck, Maarten Uijterwaal, Willemijn Manshanden
Production company: TheBoardroom
Director: Pieter Henket
Producer: Jim BresserD.O.P.: Ezra Reverda
Production Designer: Daan Croonenberg
Styling: Esmée Croqué
Editor: Gert-Willem Visser
Muziek/geluid: Benjamin Braasem
Grading: Guy Molin
Digital Media Agency: The online company
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- reisverzekering
- Oscar Polak
- Imre Engbers
- Jeroen de Graaf
- RLVNT
- Vivat
- nowGo
- Jurgen Retra
- autoverzekering
- Vivat
- inboedelverzekering
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing