Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl

Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl
  • Online
  • 3 nov 2017 @ 13:58
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong kopen vanuit hun bedrijf Comparison Services, samen met aandeelhouders Denise Swaagman en Jaap de Jong, het platform Jurkjes.nl. De ondernemers zetten voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma in 2013 weer stappen in online fashion.

Jurkjes.nl is een platform met het aanbod van meer dan 50.000 jurken. Hiervoor wordt samengewerkt met zo’n 50 partners, waaronder Zalando, de Bijenkorf en Topvintage. De site trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers. Aart Wallet: ‘Jurkjes.nl is een ideale start voor ons om binnen fashion te groeien. Met een gerichte focus op jurken kiezen we één van de meest populaire productgroepen binnen fashion en kunnen we daar het verschil maken.’
De site wordt gekocht van FashCom, dat het in 2008 begon. 'Jurkjes.nl heeft een stevige groei laten zien afgelopen jaren, echter past de verkoop in onze strategie om te focussen op de groei van onze eigen shops', zo licht Stijn Kruijssen toe. FashCom is eigenaar van vijf webshops, waarvan Boxers.nl de grootste is.

Bij de aankoop zijn ook het Vlaamse Kleedjes.be, het Duitse Diekleider.de, het Franse Robefemme.fr en het Engelse Mydress.co.uk overgenomen. Financiële details over de deal worden niet bekend gemaakt. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken