Twitter introduceert speciale emoji voor VN Klimaattop
- Online
- 6 nov 2017 @ 16:45
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 6 nov 2017 @ 16:45
- Redactie Online
Tijdens de jaarlijkse klimaattop van de Verenigde Naties, dit jaar is de 23ste editie van 6 tot 17 november in het Duitse Bonn, komen wereldleiders en belangrijke voorstanders en specialisten samen om het onderwerp ‘een duurzame toekomst’ te bespreken. Speciaal voor deze gelegenheid komt Twitter met een emoji voor iedereen die mee wil discussiëren over het event op het platform. De emoji is zichtbaar in combinatie met de hashtag #COP23 en is afgeleid van het logo van de conferentie.
John Connor, uitvoerend directeur van het COP23 Presidency Secretariat: ‘Wat je nu meer dan ooit ziet, is dat iedereen, uit elke laag van de samenleving en uit alle hoeken van de wereld, gebruik maakt van sociale media om zich te verenigen voor meer ambitieuze klimaatactie. De Twitter-emoji vat de kwetsbaarheid voor klimaatverandering van een klein eiland als Fiji goed samen. Het maakt de dringende noodzaak van onze oproep duidelijk om samen aan een grote coalitie te werken met daarin iedereen die met wil en macht kan helpen.’
Nick Nuttal, communicatiedirecteur van UN Climate Change en woordvoerder van COP23, voegt hieraan toe: ‘We zijn erg dankbaar voor de steun van Twitter tijdens de VN-conferentie over klimaatverandering in Bonn. De nieuwe emoji is een echte aanwinst op het gebied van sociale media voor het promoten van het nieuws en acties van landen, terwijl de wereld verder werkt aan haar ambities - meer, sneller, samen.
In de afgelopen twee jaar is het enthousiasme van steden, staten, regio's, gebieden, bedrijven en investeerders voor het afstemmen van klimaatactie op nationale en internationale doelen, in het kader van het Klimaatakkoord in Parijs, ook een onderdeel geworden van deze conferenties. Zo helpen sociale media, met Twitter als een van de leidende spelers, om een wereldwijd gesprek te voeren over hoe alle sectoren van de samenleving hun inspanningen op dit gebied moeten verbeteren.
Vorig jaar tijdens de jaarlijkse klimaattop van de Verenigde Naties COP22 in Marokko, werden er meer dan een miljoen tweets gepost met de hashtag #COP22. Gezien de urgentie van klimaatactie en de aanwezigheid van een groot aantal steden, regio's, bedrijven en investeerders, samen met vele maatschappelijke organisaties, verwachten we dit aantal te overtreffen. Laten we #COP23 ook dit keer een trending topic maken!’.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing