Wonderkind wint Oranje Handelsmissiefonds

Wonderkind wint Oranje Handelsmissiefonds
  • Online
  • 30 nov 2017 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

Recruiter Wonderkind wordt het komende jaar gesteund door het Oranje Handelsmissiefonds om de internationale ambities te realiseren. Het Oranje Handelsmissiefonds is in 2012 opgericht door ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken om Nederlandse ondernemers sneller succesvol te laten worden in het buitenland. Met de steun van het Oranje Handelsmissiefonds maakt Wonderkind in 2018 de grote stap naar Amerika.

Traditioneel worden vacatures vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot. De Wonderkind Artificial Intelligence doet het anders en maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik. De meeste mensen zijn volgens Wonderkind namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen. Door vacatures te richten op latent werkzoekenden, wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot, want maar 20 procent van de beroepsbevolking is actief op zoek naar ander werk. Ook analyseert en optimaliseert de Wonderkind AI de wervingscampagne continu, wat leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.

‘We zijn ontzettend blij met het winnen van deze prijs. We zijn met Wonderkind inmiddels actief in meer dan 25 landen maar Amerika is toch een andere wereld. Het is geweldig dat ING, KLM en het ministerie hun netwerken en kennis inzetten om voor ons deuren te openen’,  aldus Lars Wetemans, CEO van Wonderkind.

Foto: Trotse winnaars en CEO's Laurent Scholten en Lars Wetemans

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken