Adtech startup We adapt in 2018 als Saas platform beschikbaar
- Online
- 5 dec 2017 @ 12:07
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 5 dec 2017 @ 12:07
- Redactie Online
Vijf maanden na de livegang heeft de Nederlandse adtech startup ‘We adapt’ een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto. Met de nieuwe investeringen gaat de data gedreven adtech startup het Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen zodat We adapt in 2018 als SaaS platform beschikbaar is voor merken en bureaus. Sinds de start van We adapt hebben enkele wereldwijde adverteerders al met programmatic creative advertising kunnen werken.
Programmatic creative advertising is de doorontwikkeling op programmatic, waarbij niet alleen de timing van de reclame en zichtbaarheid onder de doelgroep via data gestuurd worden, maar ook de boodschap via data relevant gemaakt wordt. We adapt maakt het mogelijk om op grote schaal dynamisch gegenereerde video ads te maken. De adtech startup bouwt hiervoor dynamische templates en heeft voor de distributie 3rd party integraties opgezet met alle grote adtech platformen.
Volgens oprichter en ceo van We adapt, Maarten Boon verdiepen veel merken zich wel in datagedreven reclame, maar weten zij nog niet goed hoe ze programmatic creative advertising schaalbaar kunnen implementeren. 'Met ons platform kunnen merken en bureaus van één bestaande ad, op dynamische wijze, oneindig veel ads maken. waardoor ze altijd de meeste effectieve ad kunnen tonen, op een efficiënte en meetbare manier. Onze investeerders zien dat hier een grote vraag naar is.'
Managing Partner van CNBB, Arco van Nieuwland: “Wij investeren steeds meer in marketing ventures. Datagedreven reclame en video zijn twee van de grootste ontwikkelingen op het gebied van internetmarketing. Deze combinatie is de kern van We adapt.”
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing