Boukje Taphoorn nieuwe CMO Bol.com

Boukje Taphoorn nieuwe CMO Bol.com
  • Online
  • 11 dec 2017 @ 10:58
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commercePersonalia

Bol.com verwelkomt Boukje Taphoorn als nieuwe directeur Marketing (CMO). Met haar start op 1 maart 2018 is de bol.com-directie weer compleet. Boukje Taphoorn (42) neemt de directiefunctie Marketing over van Margaret Versteden die onlangs van directierol is gewisseld en nu directeur Winkels (CCO) bij bol.com is. Als directeur Marketing (CMO) wordt Boukje eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie en brand management, business development, customer & partner service en bol.com retail media groep.

Hiervoor heeft Taphoorn meer dan vijf jaar gewerkt voor Google waar zij eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumer electronics en food retail. Met haar teams heeft ze organisaties geadviseerd over de transitie van marketing binnen het digitale tijdperk. Taphoorn startte haar loopbaan in 1998 bij Unilever. Eerst als marketeer in Nederland om vervolgens in Londen het Europese brand management team van de Unilever Home Care merken te leiden. Voordat ze de overstap maakte naar Google, werkte zij ook voor de reclamebureaus Wieden+Kennedy en KesselsKramer.

Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com: ‘Wij zijn heel enthousiast dat Boukje bol.com komt versterken. Met haar ervaring op managementniveau in de ontwikkeling van nieuwe markten en technologieën, gecombineerd met een expertise in marketing, brand management en online marketing, zijn wij ervan overtuigd dat Boukje een grote bijdrage kan leveren aan de verdere groei van bol.com, waaronder in digitale marketing. Daarnaast, minstens zo belangrijk voor ons, past haar persoonlijkheid heel goed bij het merk bol.com en onze collega’s; energiek, teamgericht en vooruitstrevend.’

Boukje Taphoorn: ‘Ik kijk er enorm naar uit mee te bouwen aan de toekomst van bol.com. De passie en gedrevenheid van bol.com’mers om miljoenen klanten iedere dag de beste winkel te bieden, is inspirerend. Daarnaast fascineert het mij hoe technologische ontwikkelingen continu kansen creëren voor een nog persoonlijkere en betere winkelervaring. Mijn achtergrond en passie voor zowel merken als technologie komen dan ook heel mooi samen in deze rol.’ 
Boukje Taphoorn 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken