Boukje Taphoorn nieuwe CMO Bol.com
- Online
- 11 dec 2017 @ 10:58
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commercePersonalia
- 11 dec 2017 @ 10:58
- Redactie Online
Bol.com verwelkomt Boukje Taphoorn als nieuwe directeur Marketing (CMO). Met haar start op 1 maart 2018 is de bol.com-directie weer compleet. Boukje Taphoorn (42) neemt de directiefunctie Marketing over van Margaret Versteden die onlangs van directierol is gewisseld en nu directeur Winkels (CCO) bij bol.com is. Als directeur Marketing (CMO) wordt Boukje eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie en brand management, business development, customer & partner service en bol.com retail media groep.
Hiervoor heeft Taphoorn meer dan vijf jaar gewerkt voor Google waar zij eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumer electronics en food retail. Met haar teams heeft ze organisaties geadviseerd over de transitie van marketing binnen het digitale tijdperk. Taphoorn startte haar loopbaan in 1998 bij Unilever. Eerst als marketeer in Nederland om vervolgens in Londen het Europese brand management team van de Unilever Home Care merken te leiden. Voordat ze de overstap maakte naar Google, werkte zij ook voor de reclamebureaus Wieden+Kennedy en KesselsKramer.
Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com: ‘Wij zijn heel enthousiast dat Boukje bol.com komt versterken. Met haar ervaring op managementniveau in de ontwikkeling van nieuwe markten en technologieën, gecombineerd met een expertise in marketing, brand management en online marketing, zijn wij ervan overtuigd dat Boukje een grote bijdrage kan leveren aan de verdere groei van bol.com, waaronder in digitale marketing. Daarnaast, minstens zo belangrijk voor ons, past haar persoonlijkheid heel goed bij het merk bol.com en onze collega’s; energiek, teamgericht en vooruitstrevend.’
Boukje Taphoorn: ‘Ik kijk er enorm naar uit mee te bouwen aan de toekomst van bol.com. De passie en gedrevenheid van bol.com’mers om miljoenen klanten iedere dag de beste winkel te bieden, is inspirerend. Daarnaast fascineert het mij hoe technologische ontwikkelingen continu kansen creëren voor een nog persoonlijkere en betere winkelervaring. Mijn achtergrond en passie voor zowel merken als technologie komen dan ook heel mooi samen in deze rol.’
Boukje Taphoorn
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing