Log-level-data van SpotX voorspelt programmatic deals

Log-level-data van SpotX  voorspelt programmatic deals
  • Online
  • 18 dec 2017 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Automated tradingInnovatie

Video ad server-platform SpotX lanceert zijn Log-level-data-programma en zorgt hiermee naar eigen zeggen voor een doorbraak in programmatic advertising. Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het nu mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken.

Op basis van deze inzichten kunnen SpotX en zijn klanten voorspellen wat waardevolle programmatic deals zijn en daar hun strategie op aanpassen. In de testfase met RTL Nederland laten de Log-level-data-analyses directe mogelijkheden zien tot een omzetstijging van maar liefst 30 procent.

Nog niet eerder heeft een video ad server-platform alle onbewerkte data van de aangeboden reclamevoorraad, de verkochte video-impressies en de daarbij behorende individuele biedingen toegankelijk gemaakt. Zo bevatten Log-level-data alle historische voorraad-, veilings- en biedingsdata. Deze data maken het mogelijk om het gedrag en de inkoopdynamiek van inkopers van media, zoals mediabureaus en adverteerders, inzichtelijk te maken. Deze informatie geeft publishers inzichten die zij slim kunnen gebruiken bij het verbeteren van hun yield management en commercieel beleid.

De dynamiek van veilingen zal nooit meer dezelfde zijn
‘De SpotX-Log-level-data zullen de dynamiek van veilingen veranderen. Dankzij deze dagelijkse inzichten kunnen we biedingen voorspellen en potentieel elk kwartaal gemiddeld 30 procent meer omzet behalen. We kijken ernaar uit om middels statistische analyse ook onze buyers te informeren over de te verwachten campagneresultaten, zodat we samen betere resultaten kunnen behalen’, aldus Remmert Oosterling, Manager Digital Trading, RTL Nederland.

Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux en Nordics: 'Meer dan ooit zijn marketing- en mediabeslissingen datagedreven. En terecht. Succes behalen wordt makkelijker als je weet wat werkt en data zijn daarbij essentieel. Ik ben er trots op dat SpotX deze inzichten nu kan bieden aan uitgevers en adverteerders om zodoende bij te dragen aan een transparanter ecosysteem.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken