Log-level-data van SpotX voorspelt programmatic deals
- Online
- 18 dec 2017 @ 11:22
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Automated tradingInnovatie
- 18 dec 2017 @ 11:22
- Redactie Online
Video ad server-platform SpotX lanceert zijn Log-level-data-programma en zorgt hiermee naar eigen zeggen voor een doorbraak in programmatic advertising. Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het nu mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken.
Op basis van deze inzichten kunnen SpotX en zijn klanten voorspellen wat waardevolle programmatic deals zijn en daar hun strategie op aanpassen. In de testfase met RTL Nederland laten de Log-level-data-analyses directe mogelijkheden zien tot een omzetstijging van maar liefst 30 procent.
Nog niet eerder heeft een video ad server-platform alle onbewerkte data van de aangeboden reclamevoorraad, de verkochte video-impressies en de daarbij behorende individuele biedingen toegankelijk gemaakt. Zo bevatten Log-level-data alle historische voorraad-, veilings- en biedingsdata. Deze data maken het mogelijk om het gedrag en de inkoopdynamiek van inkopers van media, zoals mediabureaus en adverteerders, inzichtelijk te maken. Deze informatie geeft publishers inzichten die zij slim kunnen gebruiken bij het verbeteren van hun yield management en commercieel beleid.
De dynamiek van veilingen zal nooit meer dezelfde zijn
‘De SpotX-Log-level-data zullen de dynamiek van veilingen veranderen. Dankzij deze dagelijkse inzichten kunnen we biedingen voorspellen en potentieel elk kwartaal gemiddeld 30 procent meer omzet behalen. We kijken ernaar uit om middels statistische analyse ook onze buyers te informeren over de te verwachten campagneresultaten, zodat we samen betere resultaten kunnen behalen’, aldus Remmert Oosterling, Manager Digital Trading, RTL Nederland.
Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux en Nordics: 'Meer dan ooit zijn marketing- en mediabeslissingen datagedreven. En terecht. Succes behalen wordt makkelijker als je weet wat werkt en data zijn daarbij essentieel. Ik ben er trots op dat SpotX deze inzichten nu kan bieden aan uitgevers en adverteerders om zodoende bij te dragen aan een transparanter ecosysteem.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Remmert Oosterling
- RTL Nederland
- publishers
- yield management
- Elwin Gastelaars
- Log-level-data
- SpotX
- video ad server platform
- commercieel beleid
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing