AdBirds slaat handen ineen met techgigant Dynamic Yield

AdBirds slaat handen ineen  met techgigant Dynamic Yield
  • Online
  • 29 jan 2018 @ 10:53
  • 11015 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Partnership

Het Nederlandse AdBirds, dat bestaat uit een internationaal team van voormalige Google-medewerkers, gaat samenwerken met Dynamic Yield. Doelstelling is om bedrijven te ondersteunen bij het implementeren van het beste platform voor personalisatie en optimalisatie.

AdBirds werd zes jaar geleden opgericht door Rens den Hollander en biedt wereldwijde support voor e-commerce. Dat doet het bedrijf onder meer voor Lacoste, Puma en Rituals. Nu gaat AdBirds een mondiaal samenwerkingsverband aan met het Amerikaanse Dynamic Yield, ontwikkelaars van de eerste omnichannel personalisatietool. Indrukwekkende omzetstijging

Volgens de consultants van McKinsey kan personalisatie, mits correct uitgevoerd, zo’n 10 tot 30 procent omzetstijging genereren en leiden tot 15 procent meer effectiviteit van marketinguitgaven. Uit Dynamic Yield’s Personalization Maturity Assessment blijkt echter dat slechts 17 procent van de bedrijven personalisatie toepast, waarbij de helft van de respondenten ‘gebrek aan middelen’ opgeeft als voornaamste barrière. Het nieuwe samenwerkingsverband wil juist die barrière slechten, met een bijzondere combinatie van technologie en expertise.

‘Het AdBirds team bestaat uit echte goeroes op het gebied van analytics en optimalisatie,” aldus Colton Perry, Vice-President Channel bij Dynamic Yield. “We zijn er trots op dat zij één van Dynamic Yield’s partners worden en ons in staat stellen om onze klanten het hoogste niveau van service te blijven bieden.’

AdBirds’ oprichter Rens den Hollander ziet nu al de impact. “De resultaten die onze internationale klanten hebben geboekt met de tools van Dynamic Yield zijn indrukwekkend. We krijgen alleen maar positieve reacties en dat maakte de beslissing om een partnerschap aan te gaan wel heel eenvoudig.  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken