ContentKing schroeft marketingactiviteiten op met kapitaalinjectie

ContentKing schroeft marketingactiviteiten op met kapitaalinjectie
  • Online
  • 10 jan 2018 @ 16:31
  • 16270 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

ContentKing, een snelgroeiende startup die zich richt op SEO auditing, rapportage en analyse voor online marketeers, heeft eind 2017 350.000 euro aan seed kapitaal opgehaald tegen een waardering van 3,5 miljoen euro. Het zal de investering onder meer inzetten om zijn marketingactiviteiten op te schroeven.

Het bureau werkt met een team van 16 medewerkers verdeeld over twee kantoren in Nederland en Tsjechië. Dankzij intelligente algoritmes, waarmee websites voortdurend geanalyseerd worden, biedt ContentKing naar eigen zeggen internetbureaus, webshops en andere organisaties wereldwijd de mogelijkheid om hun zichtbaarheid in zoekmachines te vergroten en onverwachte wijzigingen te detecteren. Vincent van Scherpenseel: ‘Vanaf het begin hebben wij een hele duidelijke visie gehad: zoekmachines houden continu jouw website in de gaten, dus dan moet jouw tooling hetzelfde doen. Er is maar één nummer-1 positie in Google. Wanneer je niet tijdig reageert bij een technisch probleem of een onverwachte content wijziging verlies jij en wint jouw concurrent. Daarom stuurt ContentKing actief alerts, waardoor je direct kan ingrijpen voordat zoekmachines of bezoekers er last van hebben.’

Van Scherpenseel beschouwt de kapitaalinjectie als een fantastische bevestiging van de visie, het concept en de uitvoering van ContentKing. ‘Ik ben ontzettend trots op wat wij tot nu toe al hebben gerealiseerd, en wenden het opgehaalde kapitaal aan om ons team verder uit te breiden en onze marketing activiteiten op te schroeven.'  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken