Analyse Me lanceert interactief online DNA-platform

Analyse Me lanceert interactief online DNA-platform
  • Online
  • 21 feb 2018 @ 13:25
  • 18620 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Innovatie

Moleculair voedingsdeskundige Dennis Bast en sportondernemer Sander Bast lanceren deze maand een interactief online platform waarop consumenten hun eigen DNA in kaart kunnen laten brengen. Om vervolgens advies te krijgen over hoe zijn kwaliteit van leven omhoog kan.

Elke DNA-analyse gaat gepaard met een persoonlijk lifestyleadvies op basis van de verkregen data. Voor de DNA-analyses combineert Analyse Me 700.000 stukjes van het DNA met andere typen data, zoals gedrag, leeftijd, geslacht en gewicht. ‘Op basis daarvan ontvangen consumenten bruikbare inzichten op het gebied van gezondheid, voeding en beweging,’ licht initiatiefnemer Sander Bast toe. ‘En dat varieert van de behoefte aan voedingsstoffen en de opbouw van spieren tot de aanleg voor overgewicht.’

Het concept is eenvoudig. De consument bestelt een DNA-kit, verzamelt zijn of haar DNA door wangslijmvlies af te nemen met een wattenstaafje en stuurt de kit vervolgens terug naar Analyse Me. Een paar weken later is dat wangslijmvlies vertaald naar concrete resultaten en adviezen, die beschikbaar worden gesteld in een online omgeving. Sander: ‘Met die adviezen kan de consument vervolgens aan zijn of haar gezondheid gaan werken, en daarmee gelijk bijdragen aan het voorkomen van chronische ziekten.’ 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken