Faktor lanceert privacytool voor uitgevers en adverteerders
- Online
- 9 feb 2018 @ 11:07
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - PrivacyUitgevers
- 9 feb 2018 @ 11:07
- Redactie Online
Start-up Faktor lanceert de Cookie Scanner. Een service waarmee het uitgevers, e-commercespelers en adverteerders ondersteuning biedt in de voorbereiding op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Een van de vereisten van de AVG is dat adverteerders en uitgevers een contractuele relatie afsluiten met bedrijven die gegevens op hun sites verzamelen. Dit betekent dat deze partijen een contract moeten afsluiten met alle derde partijen die gebruikers informatie verzamelen via bijvoorbeeld cookies op hun sites. Inzichtelijk maken van wie al deze cookies zijn en wanneer deze worden gezet, is vooral voor uitgevers een bijna onmogelijke opgave. Op verzoek van meerdere uitgevers heeft Faktor daarom de ‘Cookie Scanner’ ontwikkeld. De cookiescan-analyse zorgt onder andere voor een overzicht van de bedrijven waarmee een contract moet worden afgesloten.
Cookie-probleem
‘In de afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met het bouwen van onze blockchainoplossing voor de AVG. Tijdens dit proces kwamen we tot de conclusie dat we vóór deze livegang onze klanten moeten helpen met het inzichtelijk maken van welke bedrijven er cookies plaatsen. Dit is namelijk een van de onderdelen van de AVG waar geen onduidelijkheid over is, maar die voor veel partijen in de praktijk moeilijk uitvoerbaar is. Dat probleem is ontstaan omdat het programmatic ecosysteem berust op het gebruik van cookies en het synchroniseren van data met meerdere derde partijen. Vaak met derde partijen waar je helemaal geen zaken mee doet. Onze Cookie Scanner maakt het nu mogelijk om browser-, device- en locatieonafhankelijk, cookies te detecteren. Om te voorkomen dat ad-techpartijen de scanner als een bot zien, gebruiken we Artificial Intelligence (AI) en een slim proxysysteem’, aldus Tim Geenen, een van de Faktor-oprichters.
Technisch advies
Naast de Cookie Scanner is ook de adviserende rol van Faktor binnen het ‘Privacy Analytics-pakket’ belangrijk. Geenen: ‘Ons team heeft meer dan dertig jaar ervaring in programmatic advertising en twintig jaar ervaring in het bouwen van technologie. Dit, gecombineerd met onze kennis van de AVG, maakt ons uniek in de markt. Nadat de Cookie Scanner per URL inzichtelijk heeft gemaakt welke bedrijven via hun platform mogelijk gegevens verzamelen, kunnen wij onze relaties ook informatie verschaffen over welke van deze bedrijven waarde toevoegen en welke niet. En bieden wij ondersteuning bij het maken van de contracten.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- GDPR
- Algemene Verordening Gegevensbescherming
- Privacy Analytics
- Cookie Scanner
- AI
- General Data Protection Regulation
- Faktor
- proxsysteem
- Tim Geenen
- AVG
- Artificial Intelligence
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing