Mobile loyalty ontwikkelaar wiGroup ontvangt investering van Virgin Group en Smollan

Mobile loyalty ontwikkelaar wiGroup ontvangt investering van Virgin Group en Smollan
  • Online
  • 1 feb 2018 @ 11:48
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mobile

wiGroup kondigt vandaag investeringen aan van Sir Richard Branson’s Virgin Group en retail gigant Smollan. Het beoogt hiermee verdere internationale groei en innovatie van zijn loyalty en rewards producten voor retailers.

Virgin en Smollan volgen met deze investering in de voetstappen van Investment manager: Investec Asset Management, die in 2015 investeerde in het bedrijf. wiGroup is wereldwijd marktleider in loyalty en rewards programma’s voor consumenten en levert smartphone technologie aan internationale spelers als Burger King en KFC. Via het platform van wiGroup kunnen winkeliers hun eigen apps met mobile loyalty en rewards programma’s upgraden en daar shop, click & collect diensten aan toevoegen. Denk daarbij aan de innovatieve loyaliteitsprogramma’s die grote supermarktketens en modewinkels steeds vaker via apps aanbieden. De toenemende behoefte aan digitale loyaliteitsprogramma’s is duidelijk: de afgelopen jaren groeide wiGroup minstens met 45 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.

Josh Bayliss, CEO van Virgin Group: ‘Wij zijn constant op zoek naar innovatieve partijen die het leven van onze klanten makkelijker maken. Steeds meer mensen gebruiken hun smartphone om geld over te maken, te shoppen of waardebonnen te sparen. Virgin Group herkent deze behoefte van consumenten en wiGroup biedt hier innovatieve oplossingen voor. We zijn er daarom trots op in wiGroup te kunnen investeren en met hen samen te werken in de volgende fase van hun ontwikkeling.’

CEO van wiGroup Bevan Ducasse benadrukt dat de investering bedoeld is voor een impuls aan de internationale groei van wiGroup: ‘De wereldwijde netwerken van Virgin Group en Smollan zijn zeer waardevol voor ons. Wij zullen daar zowel in Nederland als de rest van Europa, en bij de uitbreiding naar opkomende markten enorm van profiteren. Zakelijk gezien brengt dit ons weer een stap dichterbij het realiseren van onze visie: het verbeteren en versimpelen van de manier waarop de wereld transacties doet.’
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken