ROOM wil concurrentie aan met grote verhuurders
- Online
- 12 mrt 2018 @ 10:44
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mrt 2018 @ 10:44
- Redactie Online
Een nieuwe platform genaamd ROOM voor studentenhuisvesting wil de concurrentie aangaan met de grote, commerciële partijen en daarmee eerlijke prijzen voor kamers aanbieden. Met een initieel aanbod van 17.000 studentenwoningen is het met de lancering begin dit jaar een van de grootste aanbieders in deze sector.
Ontwerpbureau TODAY ontwikkelde de merkstrategie, naamgeving en branding van ROOM. Creatief partner, Wouter Friso: ‘Met een aantal merkstrategische sessies brachten we het nieuwe merk gezamenlijk in kaart. We ontwikkelden vervolgens de nieuwe naam, logo en uitgangspunten voor het nieuwe merk. Om de naamsbekendheid van het platform te vergroten hebben we een online campagne geïnitieerd die half januari van start is gegaan’.
De uitdaging voor de naamgeving van het nieuwe platform greep TODAY met beiden handen aan. Een van de vereisten was dat naast Nederlandse studenten ook de groeiende hoeveelheid internationale studenten die Nederland mag ontvangen de naam logisch en gemakkelijk te onthouden moet zijn.
‘Met de naam ROOM creëerden we letterlijk de ruimte om een totaalconcept neer te zetten waarin tone-of-voice en copy erg belangrijk is geworden. Door meer te vertellen dan alleen het aanbod studentenkamers en het te koppelen aan de ontwikkeling die je in je studententijd persoonlijk doormaakt gaven we het merk betekenis en lading. Denk hierbij aan ‘room to study, room to explore, room to become you’, zegt Melina de Cock - creative lead in het project.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing