Verkeersplein en Gemeente Amsterdam lanceren Verkeer VR app

Verkeersplein en Gemeente Amsterdam lanceren Verkeer VR app
  • Online
  • 8 mrt 2018 @ 10:23
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Verkeersplein Amsterdam en Gemeente Amsterdam lanceren op vrijdag 9 maart de virtual reality applicatie 'Verkeersplein' tijdens de opening van de Week van het Verkeer. Een initiatief van reclamebureau Don’t Say Nothing, in samenwerking met Capitola.

Het aantal verkeersongelukken is de afgelopen twee jaar toegenomen. De stad Amsterdam wordt drukker en drukker. Er zullen meer toeristen komen en het aantal mensen op de weg zal daarom in alle vormen toenemen.

Don’t Say Nothing is dit project gestart, omdat ze niet alleen aan commerciële, maar ook aan maatschappelijk verantwoorde projecten wil werken. In de eerste brainstormsessie zijn er meerdere routes verkend om het bewustzijn rond de verkeersproblemen in Amsterdam te vergroten. ‘We kwamen tot de conclusie dat iets op educationeel niveau een oplossing kan zijn voor de lange termijn. Virtual Reality leent zich hier uitstekend voor, omdat het de mogelijkheid geeft om gevaarlijke verkeerssituaties na te bootsen in de klas’, aldus Managing Director Robin Wallaart.

Met dit idee is Don’t Say Nothing naar Gemeente Amsterdam gegaan en zij waren direct enthousiast. Het paste goed bij de ambitie van de gemeente om te investeren in innovatie. In samenwerking met Verkeersplein en Capitola is een educatieve virtual reality game ontwikkeld voor leerkrachten en kinderen op basisscholen. Het wordt momenteel geïmplementeerd en het is onderdeel van het officiële onderwijsprogramma voor alle basisscholen in Amsterdam voor de komende 5 jaar (ongeveer 260 scholen).

Voor de virtual reality app is een in-game beslissingsmechanisme ontwikkeld. Of je iets goed of fout doet, hangt bijvoorbeeld af van waar en hoelang je ergens naar kijkt. Gebruikers krijgen direct feedback over hun beslissingen binnen de applicatie. Op deze manier kunnen kinderen door middel van gamification leren om veilig te fietsen in de drukke stad.

Van 12 tot en met 16 maart start de eerste editie van de Week van het Verkeer. Op vrijdag 9 maart wordt deze week geopend door wethouder Pieter Litjens.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken