Walter Kraus en Tim Geenen in bestuur IAB Nederland

Walter Kraus en Tim Geenen in bestuur IAB Nederland
  • Online
  • 20 mrt 2018 @ 16:49
  • 21059 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Personalia

Tijdens de algemene ledenvergadering zijn Walter Kraus (director bol.com Retail Media Groep) en Tim Geenen (CEO & founder Faktor) benoemd tot nieuwe bestuursleden van IAB Nederland. Daarnaast zijn twee nieuwe taskforces opgericht: Data & Techniek en Digital Out of Home (DOOH).

Naast de nieuwe bestuursleden zijn ook drie nieuwe taskforcevoorzitters benoemd. Sabrina Schmidt (AppNexus) zal de leiding op zich nemen van de Taskforce Programmatic. Gerard-Jan Princée (Sanoma|SBS) is de nieuwe voorzitter a.i. van de Taskforce Content en Ruben Sondaar (SpotX) de nieuwe voorzitter van de Taskforce Online Video.

Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: ‘Walter en Tim zijn zeer waardevolle toevoegingen aan het bestuur van IAB Nederland. Beiden hebben een indrukwekkende reputatie op het gebied van digital advertising. Met hun kennis en ervaring weten zij als geen ander wat organisaties nodig hebben in de digitale transformatie waarin onze sector zich bevindt. Hun komst zorgt daarnaast voor een goede weerspiegeling van de markt en voor meer diversiteit binnen het bestuur, wat zal leiden tot nieuwe inzichten en oplossingen die voor fundamentele verbeteringen voor de sector gaan zorgen.’

Erik Klein Nagelvoort (Blue Field Agency) en Meindert van den Heuvel (Interbest) zullen DOOH aansturen. Het speelt het in op de convergentie tussen on- en offline marketing. Onder leiding van Meindert van den Heuvel zal de taskforce de sector gaan begeleiden bij de toenemende digitalisering van outdoor advertising.

Met de nieuwe Taskforce Data & Techniek speelt IAB in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van data. Nathalie Peters: ‘Datatoepassing is niet nieuw, echter in de huidige ontwikkelingen neemt data een fundamentele positie in. Het is een onderwerp met vele aspecten, van techniek tot legal, van effectiviteit tot organisatie. Maar wat is data nu eigenlijk echt binnen digital advertising? Ik ben verheugd dat onder leiding van Erik Klein Nagelvoort de taskforce zijn kennis zal uitwisselen, cases gaat verzamelen en gaat werken aan de obstakels die overwonnen moeten worden om de totale markt te laten groeien.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken