Zieltogend Blokker integreert met zijn online organisatie

Zieltogend Blokker integreert  met zijn online organisatie
  • Online
  • 22 mrt 2018 @ 16:26
  • 24751 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Blokker Holding integreert met zijn online organisatie Nextail. Hiermee kan het naar eigen zeggen zijn omnichannelaanpak versterken en de online groei een verdere impuls geven. De winkelketen bevindt zich al jaren in een race naar de bodem.

Het hoofdkantoor van  Blokker verhuist na de zomer naar het onderkomen van Nextail in Amsterdam Zuidoost. Het nieuwe e-commerce team van Blokker wordt bemand door een deel van de Nextail-medewerkers (circa 40). Peter Scholtes, nu nog Director Online Marketing bij Nextail, zal deze afdeling per direct gaan leiden als directeur e-commerce Blokker.

Blokker.nl maakte de afgelopen drie jaar een gemiddelde omzetgroei door van 25%, zulks in tegenstelling tot de fysieke winkels en organisatie als geheel. De aangekondigde integratie wordt gezien als een belangrijk impuls voor de verdere versmelting van de offline en online kanalen naar een volledig omnichannel aanbod voor de klant.

Gedurende de komende maanden en naar verwachting tot begin 2019, zal Nextail de online werkzaamheden die voor andere partijen worden uitgevoerd op basis van de bestaande Service Level Agreements (SLA’s) gefaseerd afronden. Nadat deze werkzaamheden zijn voltooid, wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken