Elastique & Greenberry ontwikkelen nieuwe treinapp

Elastique & Greenberry ontwikkelen nieuwe treinapp
  • Online
  • 17 apr 2018 @ 11:31
  • 18928 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Apps

Eurail and Interrail hebben de Nederlandse digital agencies Elastique en Greenberry uitgekozen als digitale partners voor de ontwikkeling van een nieuwe app. Eurail en Interrail laten elk jaar bijna 600.000 reizigers Europa ontdekken per trein.

Eurail en Interrail hebben een sterk internationaal profiel: meer dan veertig procent van de app-downloads tot nu toe zijn bijvoorbeeld Aziatisch. Inmiddels hebben al miljoenen reizigers gebruik gemaakt van de huidige app om reisinformatie te vinden. De toekomstige app zou reizigers ook op andere aspecten moeten helpen, door bijvoorbeeld te inspireren met treinroutes, te wijzen op voordelen op activiteiten en hotels in samenwerking met partners en het geven van toeristische informatie.

Nadine Koszler, Marketing & Communications Manager van Eurail Group: ‘De Europese en wereldwijde reismarkt is ontzettend concurrerend: daarom ontwikkelen we een app die voor jou de beste en leukste reis mogelijk maakt op basis van onze jarenlange expertise met Europese treinreizen. Hier horen niet alleen functionele, maar ook inspirerende en sociale functionaliteiten bij. Klantonderzoek is voor ons erg belangrijk, omdat elke nieuwe functie van waarde moet zijn. Daarom vragen we gedurende het hele project onze klanten naar hun behoeften en feedback.’

Technische uitdaging
Eurail en Interrail vragen de partners om twee doelen te realiseren: ‘Niet alleen moeten nieuwe functies ontwikkeld en getest worden. Onze gebruikers moeten ondertussen ook ongehinderd onze huidige app en producten kunnen blijven gebruiken. Door de vele integraties, het internationale publiek en de internationale social media-kanalen waar de app mee moet gaan werken (zoals WeChat) is het een bovengemiddelde technische uitdaging. Die uitdaging schuwen Elastique en Greenberry gelukkig niet’, stelt Koszler.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken