Kalvijn: 'Op een komische manier tegen de gevestigde orde aanschuren'

Kalvijn: 'Op een komische manier tegen de gevestigde orde aanschuren'
  • Online
  • 26 apr 2018 @ 15:28
  • 18342 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentDigitaalSocial media

Kelvin Boerma, beter bekend als Kalvijn, won gisteravond tijdens de SpinAwards een prijs voor Digital Celebrity. We vroegen de 21-jarige YouTuber om een reactie.

Gefeliciteerd! Laat geworden neem ik aan?

Ik lag om 02:00 uur in bed, niet al te laat gemaakt zo met Koningsnacht in het verschiet. En uiteraard ben ik vandaag weer gewoon aan het werk...

Wat is jouw marketinggeheim?

Op een komische manier tegen de gevestigde orde aanschuren zonder bedreigend of negatief te zijn. Op die manier creëer je impact en behoud je tegelijkertijd respect.

Je wordt 'de John de Mol van de nieuwe generatie' genoemd. Zie je dat zelf ook zo?

Ik denk dat De Mol van mij - en anderen van mijn generatie - kan leren om nog breder en buiten kaders te denken. Mijn generatie denkt niet meer in minuten formats of standaard constructies. Zodra je dat kan loslaten ontstaan er ook vernieuwende producten.

Wat is jouw advies aan John de Mol?

Haal jonge mensen binnen. De jongeren, waaronder dus veel makers, weten het beste hoe de nieuwe media werkt. Dit komt omdat ze er zelf veelvuldig gebruik van maken. Vertrouw die jongeren dus en omring ze met goeie begeleiding waarmee ideeën ook echt tot uitvoering kunnen worden gebracht.

Wat is jouw advies aan marketeers die iets willen met YouTube maar niet weten waar te beginnen?

Op het moment ben ik bezig met het schrijven van een boek 'Van niks naar clicks', waarin het ondernemerschap achter de YouTuber centraal staat. Dit is precies wat marketeers die zich interesseren in de nieuwe wereld nodig hebben.

 

Foto door Bete Photography.

Bekijk hier alle winnaars van de twintigste editie van de SpinAwards.

 



Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken