Leukemiepatiënt Akar start wervingscampagne #Geefhetstokjedoor

Leukemiepatiënt Akar start wervingscampagne #Geefhetstokjedoor
  • Online
  • 16 apr 2018 @ 15:16
  • 22131 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Campagnes

De licht verstandelijk gehandicapte leukemiepatiënt Akar grijpt zijn levensbedreigende situatie aan om patiënten in Nederland een grotere kans te bieden op succesvolle behandeling. Dit doet Akar door de online campagne #GeefHetStokjeDoor.

De campagne is vandaag van start gegaan en richt zich op bewustwording rond het grote tekort aan stamceldonoren. Allogene stamceltransplantatie is namelijk het laatste redmiddel voor vele duizenden mensen met een vorm van bloedkanker, bijvoorbeeld leukemie.

In Nederland zijn ongeveer 200.000 inwoners geregistreerd stamceldonor en wordt de kans op het vinden van een geschikte match geschat op 1 op 50.000. Doordat Akar geboren is in Thailand moet worden gezocht naar een donor die van Aziatische afkomst is. De campagne richt zich met op alle bevolkingsgroepen in Nederland en daarbuiten. Voor de geadopteerde Akar is er verder geen kans op een match uit directe (biologische) familie. Via het creëren van awareness rond het grote tekort aan stamceldonoren hoopt Akar dat meer mensen van alle etniciteiten zich aanmelden als stamceldonor.

Stichting Matchis
Stichting Matchis is is een non-profit organisatie die ervoor zorgt dat patiënten die een allogene stamceltransplantatie moeten ondergaan zo snel mogelijk de best passende donor krijgen. In Nederland wordt u stamceldonor door aanmelding via Stichting Matchis (www.matchis.nl). Iedereen die aan de gezondheidseisen voldoet, in Nederland woont, tussen de 18 en 50 jaar oud is, kan zich aanmelden als stamceldonor. Via een simpele thuistest met drie wattenstaafjes, waarmee je wangslijm afneemt bij jezelf, wordt in het laboratorium onderzocht wiens leven met jouw hulp kan worden gered.

Stichting Matchis heeft laten weten de actie van harte te ondersteunen en zal er alle medewerking aan geven. Sinds de lancering wordt de campagne op social media massaal opgepakt, doordat vele bekende en minder bekende Nederlanders gehoor geven aan Akar’s oproep met wattenstaafjes op de foto te gaan. Ook Edith Schippers, oud-minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, steunt de campagne.

Kijk voor meer informatie over stamceldonatie op de site www.matchis.nl en volg de campagne via de website van Akar.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken