Speciale doodle op 100e geboortedag Fanny Blankers-Koen
- Online
- 26 apr 2018 @ 10:28
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 26 apr 2018 @ 10:28
- Redactie Online
Google staat vandaag stil bij de honderdste geboortedag van atletieklegende Fanny Blankers-Koen met een speciale doodle op Google.nl. Daarnaast zal haar beeltenis ook gedurende een dag de homepages sieren van Google in Australië, Canada, Griekenland, Ierland, IJsland, Israël, Nieuw-Zeeland, Singapore, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.
Fanny Blankers-Koen werd in 1999 door de internationale atletiekfederatie IAAF gekozen tot internationale atlete van de 20e eeuw. Die eer had ze onder meer te danken aan haar grote prestaties tijdens de Olympische Spelen in Londen in 1948, toen ze vier gouden medailles won. Ook behaalde ze maar liefst 58 nationale titels en 5 Europese titels tijdens haar sportieve carrière.
Koekhappen bij Koningsdag doodle
Regelmatig verschijnen er Nederlandse doodles op de homepage van Google. Zo werden de afgelopen jaren onder meer Aletta Jacobs en het 100 jarig bestaan van het vrouwenkiesrecht en Antoni van Leeuwenhoek onder de aandacht gebracht. Ook verschijnt er jaarlijks op Koningsdag een speciale doodle in Nederland. Dit jaar staat in de speciale Koningsdag doodle een traditioneel spel centraal dat regelmatig tijdens Koningsdag en kinderfeestjes wordt gespeeld, namelijk koekhappen.
Google doodles
Doodles zijn de tijdelijke veranderingen die in het Google-logo worden aangebracht ter ere van feestdagen, jubilea en het leven van beroemde kunstenaars, pioniers en wetenschappers. In 1998 werd het concept van de doodle bedacht toen Google-oprichters Larry Page en Sergey Brin met het bedrijfslogo experimenteerden om aan te geven dat ze naar het Burning Man-festival in de woestijn van Nevada zouden gaan. Hoewel de eerste doodle relatief eenvoudig was, bleek dit het begin van een traditie van het versieren van het bedrijfslogo om de aandacht te vestigen op speciale gebeurtenissen.
Google heeft nu een team illustratoren (‘doodlers’) en technici die de doodles van Google ontwerpen. Het team heeft meer dan 2000 doodles gemaakt voor onze internationale homepages. De ideeën voor de doodles zijn afkomstig uit verschillende bronnen, waaronder Googlers en Google-gebruikers.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing