BigFish haalt onzichtbare digitale trends boven water
- Online
- 23 mei 2018 @ 10:50
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TrendsBig dataInnovatie
- 23 mei 2018 @ 10:50
- Jeroen Mirck
Hoe spot je trends in een zee van data? Databedrijf Weborama zegt het antwoord te hebben met BigFish, een nieuwe digital insights-tool waarmee merken onontdekte trends en nieuwe business-opportunity's uit semantische data kunnen vissen.
De tool wordt gelanceerd voor de Nederlandse markt tijdens Emerce Digital Live 2018. Om opkomende trends te signaleren, meet BigFish het huidige bereik van een merk door in realtime honderdduizenden sleutelwoorden te ontsluiten uit alle digitale informatie die door en over merken en hun concurrenten gegenereerd is - zoals blogs, forums, artikelen, social media en geïmporteerde offline tekstbronnen.
De trends worden op een visueel aantrekkelijke manier weergegeven in overzichtelijke segmenten. Zo heb je direct inzicht in bijvoorbeeld de positie van je merk of product, ten opzichte van je concurrentie.
Pitchen met data
De ontdekte trends en insights kunnen voor verschillende doeleinden worden ingezet. Zo zijn ze al door mediabureaus gebruikt voor pitches die met big data zijn onderbouwd. Ook zetten reclamebureaus de tool in als input voor de creatieve strategie. En merken gebruiken BigFish voor een hernieuwde strategie of (her)positionering.
Weborama is aanwezig op Digital Marketing Live 2018 om BigFish te lanceren. Michel Soeteman licht BigFish verder toe in de presentatie 'Business opportunities ontdekken met semantische intelligentie'. Daarnaast zijn er vier roundtable sessies, waar in een intieme setting enkele recente cases uitgediept worden.
Weborama heeft ruim vijftien jaar ervaring met de ontwikkeling van linguïstische algoritmen voor het analyseren van grote hoeveelheden data. BigFish is onderdeel van het big data platform BigSea, dat wereldwijd gebruikt wordt door adverteerders, mediabureaus en uitgevers.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing