Bol.com grote winnaar The Best Social Awards

Bol.com grote winnaar The Best Social Awards
  • Online
  • 8 jun 2018 @ 11:35
  • 12320 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaAwards

Bol.com is gisteravond de grote winnaar geworden bij de business categorieën van The Best Social Awards. Bol.com won in de categorie Beste Merk en Beste Webcare. Andere winnaars dit jaar zijn onder meer Bavaria (Beste Campagne met #carnavalvrij) HEMA (Beste Inhaker met ‘zomerjurkje’) en Van Gogh Museum (Beste Innovatie).

Er waren dit jaar drie nieuwe categorieën: Beste Influencercampagne, Beste Chatbot en Beste Livestream. De winnaars werden bepaald door een professionele jury. De publieksprijzen van The Best Social Awards worden morgen bekend gemaakt. Kanshebbers zijn onder meer Tim Hofman, StukTV, Nienke Plas en Shane Kluivert.

De vakkundige jury bestond uit 46 professionals die werkzaam zijn bij onder meer ING, Vice en Netflix. Het winnende merk bol.com werd gezien als ‘erg gevat en brutaal, durft het randje op te zoeken en weet pakkend het publiek te bereiken. Daarnaast hebben ze een sterk community management’. De awards zijn dit jaar voor het eerst opgesplitst in twee dagen: de business uitreiking en het audience evenement, waarbij het publiek kon stemmen op hun favorieten.

‘De winnaars zijn een mooie afspiegeling van de hoogtepunten van afgelopen jaar. Vrij recent nog onze winnaar ‘Beste Campagne’ met #carnavalvrij. Dit bracht zelfs politiek Nederland in beweging”, aldus Diederik Broekhuizen (oprichter The Best Social). “Briljante campagne, zowel merktechnisch als op social media is het een mooi rond verhaal”, licht jurylid Thijs Jaski (ING) toe. Broekhuizen vervolgt: De uitreiking was voor ons de bevestiging dat The Best Social Awards in vijf jaar is uitgegroeid tot een toonaangevende prijs op gebied van social media. Met deze awards hopen we het maken van creatieve, grappige en innovatieve content bij bedrijven te stimuleren. Op naar volgend jaar!’

The Best Social Awards business categorieën werden dit jaar mede mogelijk gemaakt door: Boomerang, Coosto, Elevate Digital, Riff, Smartranking, Social.inc, Ziggo en Watermelon.

Winnaars The Best Social Awards Business 2018


Beste Campagne

Bavaria

Beste Inhaker

HEMA

Beste Account

NOS Kort
 

Beste Merk

Bol.com

Beste Webcare

Bol.com

Beste Talent

Vienna Kortland
 

Beste Influencercampagne

Misfit

Beste Chatbotcampagne

Ziggo

Beste Video

Amsterdenim

Beste Livestream E

ABN AMRO
 

Beste Story

Feyenoord


Beste Copywriting

Praxis

Beste Innovatie

Van Gogh x Facebook  

Daarnaast sprak het publiek zich eerder uit over winnende mensen en merken. De uitslag daarvan vindt u hier.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken