Ex-Ogilvy Martin Verdult naar Sorrell's MediaMonks in Londen

Ex-Ogilvy Martin Verdult naar Sorrell's MediaMonks in Londen
  • Online
  • 31 jul 2018 @ 09:08
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • E-commercePersonalia

Martin Verdult wordt managing director bij MediaMonks in Engeland. Hij was hiervoor managing partner van Ogilvy & Mather en eigenaar van Cooper+Cross. Met zijn komst lijkt MediaMonks als digital productiebureau haar creatieve vleugel te verstevigen.

Afgelopen maand werd bekend dat voor een overnamebedrag van circa 300 miljoen euro het digitale bedrijf onder S4 Capital van reclametycoon Sir Martin Sorrell gaat vallen. MediaMonks-medeoprichter en ceo Victor Knaap sprak eerder over een ‘merger’, waarbij hij en co-founder Wesley ter Haar een substantieel aandeel in het nieuwe bedrijf krijgen, naar verluidt 25 procent. De transfer van Verdult was al voor deze deal geregeld, meldt de Brirtse bron MAA. Hieronder een Holiday Inn campagne door MediaMonks in China, samen met Verdults oude werkgever Ogilvy Shanghai.

Verdult wordt de 'aangewezen persoon' voor het groeiende MediaMonks platform genoemd. MediaMonks Knaap zegt: 'MediaMonks Londen was ons eerste internationale kantoor en heeft vanaf het begin creativiteit en vakmanschap van de bovenste plank geleverd. Martin is met zijn jarenlange ervaring—met name op het gebied van relatiemanagement en procesoptimalisatie—de perfecte kandidaat om ons kantoor in Londen aan te sturen in deze nieuwe fase die door de fusie met S4 Capital is ingeluid.'

Samen richten MediaMonks en S4 Capital zich op de ontwikkeling van het productieplatform van de toekomst. In deze toekomst waarbij creativiteit, data, media en technologie worden geïntegreerd, is een belangrijke rol voor MediaMonks London weggelegd.
Verdult vult aan: 'Londen is continu in beweging en barst van de mogelijkheden. In de komende maanden investeren we in de verdere groei van het team en het uitbouwen van klantrelaties, om het potentieel van de stad optimaal te benutten en te verenigen in onze digital hub.'
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken