Google selecteert IRI voor nieuwe Measurement Partners-programma
- Online
- 23 jul 2018 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingAlgoritmeWinkelen
- 23 jul 2018 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Google heeft IRI geselecteerd als partner voor marketingmixanalyses als onderdeel van het nieuwe Google Measurement Partners-programma. IRI is een vooraanstaande aanbieder van marktinformatie, marktinzichten en consultancy diensten op het gebied van FMCG en retail.
Google heeft het programma ontworpen om de beste kwaliteit en keuze te bieden aan zijn adverteerders in zeven specialisatiegebieden. De selectie van IRI is de laatste stap om hoogwaardige gegevens- en analysediensten te leveren aan Google-adverteerders.
Marketingmixanalyses kwantificeren en helpen bij het optimaliseren van consumentenactivatie via media, promoties en aanverwante activiteiten. IRI werkt samen met Google om adverteerders het meeste te laten halen uit hun investeringen in Google-eigendommen, zoals Google Video, Display, Search en YouTube. Adverteerders kunnen gebruikmaken van hun huidige toegang tot Google betaalde mediadata van Google Media en van de geavanceerde marketingmixoplossingen van IRI voor een uitgebreide evaluatie van de impact van hun marketingactiviteiten. Uit eerder IRI-onderzoek is gebleken dat het rendement van campagnes, inclusief marketingmix-analyses, maar liefst 12 procent hoger ligt dan andere campagnes, meldt IRI.
'Google koos IRI om zijn marketingmixoplossingen aan te bieden op basis van onze voortdurende innovatie en expertise op het gebied van FMCG, Retail en Pharma', reageert Krishnakumar Davey, president Strategic Analytics van IRI. 'We investeren voortdurend in nieuwe data partnerships, nieuwe analyse-oplossingen en besluitvormingshulpmiddelen waarmee merken, retailers en bureaus sneller diepere inzichten kunnen verkrijgen, waardoor de impact van campagnes wordt geoptimaliseerd.'
(PvWK)
Beeldcredit: Marcus Spiske / Unsplash
Verder lezen:
Google Blog Google Measurement Partners: Trusted measurement solutions for the entire customer journey
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- onderzoek
- innovatie
- rendement
- digital
- FMCG
- marketing
- Google Media
- retail
- marketingmix
- geavanceerd
- 12 procent
- voortdurend
- IRI-onderzoek
- campagnes
- Retail
- Krishnakumar Davey
- Pharma
- analyses
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing