Google selecteert IRI voor nieuwe Measurement Partners-programma

Google selecteert IRI voor nieuwe Measurement Partners-programma
  • Online
  • 23 jul 2018 @ 10:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingAlgoritmeWinkelen

Google heeft IRI geselecteerd als partner voor marketingmixanalyses als onderdeel van het nieuwe Google Measurement Partners-programma. IRI is een vooraanstaande aanbieder van marktinformatie, marktinzichten en consultancy diensten op het gebied van FMCG en retail.

Google heeft het programma ontworpen om de beste kwaliteit en keuze te bieden aan zijn adverteerders in zeven specialisatiegebieden. De selectie van IRI is de laatste stap om hoogwaardige gegevens- en analysediensten te leveren aan Google-adverteerders.

Marketingmixanalyses kwantificeren en helpen bij het optimaliseren van consumentenactivatie via media, promoties en aanverwante activiteiten. IRI werkt samen met Google om adverteerders het meeste te laten halen uit hun investeringen in Google-eigendommen, zoals Google Video, Display, Search en YouTube. Adverteerders kunnen gebruikmaken van hun huidige toegang tot Google betaalde mediadata van Google Media en van de geavanceerde marketingmixoplossingen van IRI voor een uitgebreide evaluatie van de impact van hun marketingactiviteiten. Uit eerder IRI-onderzoek is gebleken dat het rendement van campagnes, inclusief marketingmix-analyses, maar liefst 12 procent hoger ligt dan andere campagnes, meldt IRI.

'Google koos IRI om zijn marketingmixoplossingen aan te bieden op basis van onze voortdurende innovatie en expertise op het gebied van FMCG, Retail en Pharma', reageert Krishnakumar Davey, president Strategic Analytics van IRI. 'We investeren voortdurend in nieuwe data partnerships, nieuwe analyse-oplossingen en besluitvormingshulpmiddelen waarmee merken, retailers en bureaus sneller diepere inzichten kunnen verkrijgen, waardoor de impact van campagnes wordt geoptimaliseerd.'
(PvWK)

Beeldcredit: Marcus Spiske / Unsplash

Verder lezen:
Google Blog Google Measurement Partners: Trusted measurement solutions for the entire customer journey

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken