Mobile Canvas Scroller verdiept mobiele advertentie-mogelijkheden

Mobile Canvas Scroller verdiept mobiele advertentie-mogelijkheden
  • Online
  • 24 jul 2018 @ 09:33
  • 6383 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • Online advertisingMarketingDoelgroepen

Marketeers kunnen voor desktop-reclame onder meer HPTO, IAB-banners of interactieve billboards inzetten om de eindconsument met hun product te laten interacteren. De advertentiemogelijkheden voor mobiel zijn veel beperkter. Daar willen 'Kick Digital' en 'JustPremium' verandering in brengen.

Bureau Kick Digital en JustPremium hebben een nieuwe creatie gemaakt die een 'display advertiser' een heleboel nieuwe advertentiemogelijkheden op de smartphone biedt. 'Het medialandschap is continu in beweging, waardoor je wel moet vernieuwen om bij consumenten op te vallen. Met de kennis van JustPremium en de creativiteit van Kick Digital ligt er nu een prachtige samenwerking om te kunnen verrassen”, aldus Wilbert van Dam, directeur bij Kick Digital.

De nieuwe 'Mobile Canvas Scroller' combineert volgens Van Dam voortaan de trends Mobile, Video en Interactie en biedt de adverteerder de mogelijkheid om video, tekst en beeld in een advertentie te voegen. 'De creatie stuurt aan op interactie doordat het swipen en scrollen tussen diverse content uitingen in een enkel adslot/advertentie stimuleert. Dit zorgt voor een nieuwe en betere gebruikerservaring voor de eindconsument omdat deze gemakkelijk en snel meer visuele content kan zien, doordat hij op meerdere manieren door de advertentie kan swipen.

De adverteerder heeft met de Mobile Canvas Scroller de ruimte om meer diepgang te geven aan de advertentie doordat hij in één adslot meer content kan promoten. 'Met als gevolg dat de eindconsument extra tijd zal besteden aan de advertentie en de in View Time omhoog gaat. Dit zal de adverteerder helpen om de interesse van de eindconsument beter meetbaar te maken om relevantere advertenties te tonen in de rest van de customer journey. Dit gebeurt doordat de Mobile Canvas Scroller de gespendeerde tijd en interactie bijhoudt.'

De nieuwe mogelijkheid werd voor het eerst ingezet tijdens de online promotie van de film Redbad. Hierbij is een stijging van 10-20% in de view time en interactie te zien. Wat zorgt voor een toename van de impact van een mobiele creatie, vertelt het bureau. 'Het eerste jaar is het nieuwe formaat exclusief beschikbaar voor klanten van Kick Digital bij JustPremium (rich media specialist, zie onder, red.). Na het eerste jaar zal het formaat beschikbaar worden voor de gehele markt.' Op het blog www.kick-digital.nl worden stakeholders op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
(PvWK)

Over JustPremium:
'JustPremium is de meest innovatieve Rich Media specialist ter wereld. Meer dan 100 professionals verspreid over 11 kantoren bieden toonaangevende technologie, design en media oplossingen aan adverteerders, uitgevers, creatieve- en mediabureaus. JustPremium ontwikkelt bijzondere advertentieformaten die volledig programmatic beschikbaar zijn op een internationaal netwerk van 3000 premium publishers, waarmee dagelijks ruim 80 miljoen consumenten worden bereikt.'

(bron: JP)

Over Kick Digital:
Kick Digital is een innovatief en snelgroeiend online marketing bureau dat zich onderscheid door een transparant en eerlijk verdienmodel in de markt. Door de inzet van innovatieve creaties en de online campagnes aan te laten sluiten op de persoonlijke wensen en doelstellingen van de klant en doelgroep, zorgt Kick Digital voor relevant en effectieve campagnes met optimale resultaten.

(bron: KD)


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken