Waarom nog bellen? Tele2 lanceert 'Only Data'-bundel

Waarom nog bellen? Tele2 lanceert 'Only Data'-bundel
  • Online
  • 14 aug 2018 @ 00:24
  • 18501 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentCampagnesMobileVloggen

Tele2 lanceert als eerste provider in Nederland een ‘Only Data’-bundel. Dat wordt actief gepromoot onder het motto ‘All You Need Is Data’. Deze campagne van Code d'Azur draait om influencers en hun smartphone.

In de digitale campagne tonen onder andere Youtuber Kaj en Instagram-influencers Defano, Harm en Marthijn hoe ze via meerdere platformen, zoals WhatsApp, Snapchat en FaceTime, met verschillende personen en groepen tegelijkertijd in contact staan.

In hun video’s tonen de influencers hoe ze met hun vrienden en familie communiceren. Dit alles met alleen maar het gebruik van data en dus zonder belminuten. Naast de individuele video’s van de jongeren staat er online ook een compilatie-video van de influencers (zie onderaan dit bericht).

Appen, Snappen en videobellen

Uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Tele2, blijkt dat tweederde van de Nederlanders sterk overweegt om te bellen met alleen maar data, zonder belminuten. In het onderzoek is gekeken naar het belgedrag en datagebruik van Nederlandse jongeren van 18 tot 30 jaar oud ('Generation Now') en oudere generaties Nederlanders (30 tot 70 jaar oud). Hieruit blijkt dat vooral jongeren gebruik maken van meerdere online platformen, met onder andere voice-memo’s en online video, om vaker en langer met elkaar in contact te staan.

Leslie Hogeveen, CCO van Tele2 Mobile Consumer: 'We vinden het erg belangrijk om continu in contact te staan met onze klanten en hun wensen. De afgelopen periode hebben we een toenemende behoefte aan data gezien en dat het communiceren via de traditionele belbundel verschuift naar communiceren via data, denk aan (video)bellen via WhatsApp en berichtjes via Snapchat en Messenger. De stap naar een only data abonnement voor je mobiel was voor ons een logisch gevolg. Want bij Tele2 krijg je alles wat je nodig hebt, maar niets wat je niet nodig hebt.'

Belgedrag van jongeren

Madelon Uljee, Creative Director van Code d’Azur: 'Met deze campagne willen we graag laten zien dat jongeren meer in contact staan met elkaar dan ooit. Via meerdere gesprekken, in groepen, via meerdere kanalen en dat alles zonder belminuten.'

Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Tele2 om het belgedrag en datagebruik van jongeren te onderzoeken. De netto steekproef is N=1.135, waarbij de doelgroep representatief is voor de Nederlandse bevolking van 18 tot 70 jaar. Voor dit onderzoek zijn geen klantgegevens van Tele2 gebruikt.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken