DisQounts en Fatboy gelauwerd op CrossBorder Event

DisQounts en Fatboy gelauwerd op CrossBorder Event
  • Online
  • 7 sep 2018 @ 10:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

DisQounts International is de aanvoerder van de nieuwe CrossBorder 30, de lijst met de snelst groeiende Nederlandse e-commerce ondernemingen over de grens. De rangorde werd 6 september bekendgemaakt op het CrossBorder Event in Utrecht, georganiseerd door Twinkle en Dexport.

Fatboy (zie foto, credits Fatboy.com) won daar de CrossBorder Award voor de beste internationale marketingcampagne. ‘From Holland going global’, was het thema van het zesde CrossBorder Event, voorgezeten door Ben van der Burg op evenementenlocatie Mereveld. Sprekers van onder andere Beerwulf, MS Mode en Snowcountry deelden verhalen over internationaal verkoopsucces, net als ProFlags, de lijstaanvoerder van de CrossBorder Top 30 van vorig jaar.

Cross Border Top 30

Proflags’ opvolger DisQounts International treedt op als leverancier voor dagaanbieders en andere webwinkels. Het bedrijf uit De Meern houdt zelf ook dagaanbiedingsites in de lucht en is als verkoper wereldwijd actief op verschillende marktplaatsen. Met ruim 400 procent internationale omzetaanwas blijft DisQounts Koffievoordeel en Forza Refurbished voor op de lijst van snelle groeiers.

De complete CrossBorder Top 30 van 2018 (bedrijven met gelijke groeipercentages hebben dezelfde notering):

1.           DisQounts International

2.           Koffievoordeel

3.           Forza Refurbished

4.           T.O.M. bv

5.           FashCom

6.           Everlake eCommerce

7.           Ukje.nl

8.           Body & Fit

9.           Wilpe.com

10.         MotorKledingCenter

10.         Dekbed-discounter.nl

12.         CycleXclusive

13.         HBB24

14.         SB Supply

15.         iUsed

16.         Snowcountry

17.         Betersport

18.         GoCustomized

19.         MamaLoes Babysjop

20.         KATO Group

21.         YourSurprise.com

21.         Etrias

23.         Lucardi Juwelier

24.         Topvitamins

24.         Leen Bakker

26.         HBL Online

27.         VidaXL

28.         Travelbags

29.         Macrovet

30.         Maxilia Relatiegeschenken

30.         Happy on Web

Voor de ranking in de CrossBorder Top 30 is de (procentuele) internationale omzetgroei van vorig jaar maatgevend. Voorwaarde is dat bedrijven het jaar ervoor al tenminste 100.000 euro omzet boekten over de grens, ook mag een onderneming niet louter op het buitenland gericht zijn.

CrossBorder Award

Voor het eerst werd naast de CrossBorder Top 30 de CrossBorder Award uitgereikt op het jaarlijkse congres over e-commerce expansie. De prijs ging naar Fatboy. Het bedrijf uit Den Bosch scoorde internationaal met de campagne ‘The World’s laziest job’, om zitzak Lamzac via user generated video content onder de aandacht te brengen.

Een vakjury, bestaande uit Luuk Ros (NIMA en Marketingfacts), Guido Smit (ABN Amro), Andreas Giese (Dexport) en Jeroen Kerkhoff (Philips) boog zich over de vijf genomineerden, waaronder ook Amsterdenim, Body & Fit, Eurail en North Sails.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken