DisQounts en Fatboy gelauwerd op CrossBorder Event
- Online
- 7 sep 2018 @ 10:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 7 sep 2018 @ 10:10
- Sjaak Hoogkamer
DisQounts International is de aanvoerder van de nieuwe CrossBorder 30, de lijst met de snelst groeiende Nederlandse e-commerce ondernemingen over de grens. De rangorde werd 6 september bekendgemaakt op het CrossBorder Event in Utrecht, georganiseerd door Twinkle en Dexport.
Fatboy (zie foto, credits Fatboy.com) won daar de CrossBorder Award voor de beste internationale marketingcampagne. ‘From Holland going global’, was het thema van het zesde CrossBorder Event, voorgezeten door Ben van der Burg op evenementenlocatie Mereveld. Sprekers van onder andere Beerwulf, MS Mode en Snowcountry deelden verhalen over internationaal verkoopsucces, net als ProFlags, de lijstaanvoerder van de CrossBorder Top 30 van vorig jaar.
Cross Border Top 30
Proflags’ opvolger DisQounts International treedt op als leverancier voor dagaanbieders en andere webwinkels. Het bedrijf uit De Meern houdt zelf ook dagaanbiedingsites in de lucht en is als verkoper wereldwijd actief op verschillende marktplaatsen. Met ruim 400 procent internationale omzetaanwas blijft DisQounts Koffievoordeel en Forza Refurbished voor op de lijst van snelle groeiers.
De complete CrossBorder Top 30 van 2018 (bedrijven met gelijke groeipercentages hebben dezelfde notering):
1. DisQounts International
2. Koffievoordeel
3. Forza Refurbished
4. T.O.M. bv
5. FashCom
6. Everlake eCommerce
7. Ukje.nl
8. Body & Fit
9. Wilpe.com
10. MotorKledingCenter
10. Dekbed-discounter.nl
12. CycleXclusive
13. HBB24
14. SB Supply
15. iUsed
16. Snowcountry
17. Betersport
18. GoCustomized
19. MamaLoes Babysjop
20. KATO Group
21. YourSurprise.com
21. Etrias
23. Lucardi Juwelier
24. Topvitamins
24. Leen Bakker
26. HBL Online
27. VidaXL
28. Travelbags
29. Macrovet
30. Maxilia Relatiegeschenken
30. Happy on Web
Voor de ranking in de CrossBorder Top 30 is de (procentuele) internationale omzetgroei van vorig jaar maatgevend. Voorwaarde is dat bedrijven het jaar ervoor al tenminste 100.000 euro omzet boekten over de grens, ook mag een onderneming niet louter op het buitenland gericht zijn.
CrossBorder Award
Voor het eerst werd naast de CrossBorder Top 30 de CrossBorder Award uitgereikt op het jaarlijkse congres over e-commerce expansie. De prijs ging naar Fatboy. Het bedrijf uit Den Bosch scoorde internationaal met de campagne ‘The World’s laziest job’, om zitzak Lamzac via user generated video content onder de aandacht te brengen.
Een vakjury, bestaande uit Luuk Ros (NIMA en Marketingfacts), Guido Smit (ABN Amro), Andreas Giese (Dexport) en Jeroen Kerkhoff (Philips) boog zich over de vijf genomineerden, waaronder ook Amsterdenim, Body & Fit, Eurail en North Sails.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing