Test DDMA meet volwassenheid social marketing

Test DDMA meet volwassenheid social marketing
  • Online
  • 3 okt 2018 @ 15:00
  • 17117 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Social media

DDMA lanceert de vernieuwde Social Maturity Test. De online test geeft inzicht in hoe volwassen organisaties zijn qua social marketing, waar kansen liggen en hoe zij het doen ten opzichte van concurrenten in de markt.

Er wordt onder andere gekeken naar verantwoordelijkheid, kennis, tooling, KPI’s, data, privacy, ethiek, content creatie, service, sales en branding. De DDMA Commissie Social Marketing heeft de Social Maturity Test ontwikkeld om organisaties te helpen bij het verder professionaliseren van hun social marketing. Het hoofddoel is om de mate waarin social marketing bijdraagt (of gaat bijdragen) aan het realiseren van zakelijke doelstellingen te vergroten.

Direct advies

Deelnemers ontvangen direct concrete adviezen, passend bij de huidige situatie, om de volgende stap te zetten. Deze adviezen zijn gebaseerd op de brede ervaring van leden van de DDMA Commissie Social Marketing, die werkzaam zijn bij ING, KPN, PostNL, Unicef, Addurance, Goud Uberconnected, Nochii Online Marketing en Your Social. Deze adviezen zijn handig om intern inzichtelijk te maken waarom en hoe social marketing verder ontwikkeld kan worden.

‘Het is voor elk bedrijf ontzettend belangrijk om in de gaten te blijven houden hoe volwassen je bent op het gebied van social media. Je kunt het je niet permitteren om een trend over het hoofd te zien en daarmee kostbare omzet of merkwaarde mis te lopen. Met de maturity test van DDMA hebben we een goede benchmark en weten we hoe we er als bedrijf op het gebied van social voor staan,’ aldus Jan Roos, Social Media Manager bij PostNL en lid van de DDMA Commissie Social Marketing.

Doe hier de test.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken