Online bestelde kleding passen in DHL-paskamer

Online bestelde kleding passen in DHL-paskamer
  • Online
  • 15 okt 2018 @ 11:14
  • 7368 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • E-commerce

DHL heeft in zijn exclusieve servicepunten pashokjes geplaatst om online bestelde kleding te kunnen passen. Op het Noordeinde in Den Haag kan er al gepast worden en de Van Baerlestraat in Amsterdam volgt later in deze maand.

Het kledingstuk dat bij het servicepunt wordt opgehaald en onverhoopt niet past kan dan snel en makkelijk geretourneerd worden. Het online bestellen van kleding gebeurt steeds meer. Mensen kiezen er dan bovendien vaak voor om een bestelling te laten afleveren op een servicepunt. Op weg van of naar werk of huis kan dan een bestelling op een zelf gekozen moment worden meegenomen. Om voor een eventuele retourzending niet opnieuw op pad te hoeven, zijn er pashokjes in de winkels in Amsterdam en Den Haag. Een verkeerde maat of kleur kan dan meteen terug worden gestuurd.

Studenten

Het idee is afkomstig van studenten van de Avans Hogeschool, opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement. In april deden zij in het kader van hun studie onderzoek naar oplossingen voor de last mile, de uiteindelijke bezorgfase in de e-commerce-supply-chain. ‘De frisse blik van studenten kan onverwachte nieuwe inzichten opleveren,’ aldus Ronald Leunisse, managing director van DHL Express in Nederland. ‘Het idee van de paskamers sprong er uit. Tenslotte zijn tijd en gemak belangrijke factoren bij het online winkelen. De DHL-paskamer draagt bij aan een positieve online winkelbeleving.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken