Online Tuesday belicht effecten van GDPR
- Online
- 28 okt 2018 @ 11:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DigitaalPolitiekPrivacyBig data
- 28 okt 2018 @ 11:39
- Jeroen Mirck
Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor data-bescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek door die deadline of hadden juist geen benul. Hoe staat het er nu voor? Online Tuesday, waarvan Marketingfacts mede-organisator is, maakt op 13 november de balans op.
De General Data Protection Regulation (GDPR) is een door de EU ingestelde privacy-verordening die sinds 25 mei 2018 van kracht is. In Nederland is deze regeling beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het draait allemaal om de "bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens".
Voor wie direct het naadje van de kous wil weten: Marketingfacts heeft de afgelopen twee jaar veel over dit onderwerp geschreven (check het topic 'AVG').
Tijdens de 83e editie van Online Tuesday komen enkele bedrijven aan het woord die vertellen hoe zij omgaan met het verzamelen van data (of juist helemaal geen data meer verzamelen) in het kader van de AVG. Ook wordt ingegaan op de gevolgen van deze wetswijziging voor consumenten en ondernemingen. Dit gebeurt met de volgende drie sprekers:
- Lejo Duivenvoorde, CEO bij EDM Digital Solutions
- Dennis Saaltink, Marketing Privacy Officer bij ANWB
- Christiaan Solcer, CMO van de privacy-vriendelijke zoekmachine Startpage.com
Inschrijven via Meetup.com
De inschrijving voor deze Online Tuesday is inmiddels geopend. Er zijn 200 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij. Aanmelden doe je via Meetup.com. Ben je te laat en zijn alle plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt automatisch een bericht als er een plek voor je vrijkomt.
Let op: de bijeenkomsten van Online Tuesday zijn dit najaar verhuisd naar IBM Amsterdam aan Huizingalaan 765 (naast het gebouw van B. Amsterdam). Bezoekers worden bij binnenkomst naar hun ID gevraagd. Ook voor die gegevens geldt uiteraard de privacy-verordening.
Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Traffic4U, Marketingfacts, Newpeople en DQ&A Media Group en wordt gesponsord door Punktlich, EDM Digital Solutions, Awin en Clarion Events.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing