Online Tuesday belicht effecten van GDPR

Online Tuesday belicht effecten van GDPR
  • Online
  • 28 okt 2018 @ 11:39
  • 17695 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalPolitiekPrivacyBig data

Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor data-bescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek door die deadline of hadden juist geen benul. Hoe staat het er nu voor? Online Tuesday, waarvan Marketingfacts mede-organisator is, maakt op 13 november de balans op.

De General Data Protection Regulation (GDPR) is een door de EU ingestelde privacy-verordening die sinds 25 mei 2018 van kracht is. In Nederland is deze regeling beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het draait allemaal om de "bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens".

Voor wie direct het naadje van de kous wil weten: Marketingfacts heeft de afgelopen twee jaar veel over dit onderwerp geschreven (check het topic 'AVG'). 

Tijdens de 83e editie van Online Tuesday komen enkele bedrijven aan het woord die vertellen hoe zij omgaan met het verzamelen van data (of juist helemaal geen data meer verzamelen) in het kader van de AVG. Ook wordt ingegaan op de gevolgen van deze wetswijziging voor consumenten en ondernemingen. Dit gebeurt met de volgende drie sprekers:

  • Lejo Duivenvoorde, CEO bij EDM Digital Solutions
  • Dennis Saaltink, Marketing Privacy Officer bij ANWB
  • Christiaan Solcer, CMO van de privacy-vriendelijke zoekmachine Startpage.com

Inschrijven via Meetup.com

De inschrijving voor deze Online Tuesday is inmiddels geopend. Er zijn 200 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij. Aanmelden doe je via Meetup.com. Ben je te laat en zijn alle plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt automatisch een bericht als er een plek voor je vrijkomt.

Let op: de bijeenkomsten van Online Tuesday zijn dit najaar verhuisd naar IBM Amsterdam aan Huizingalaan 765 (naast het gebouw van B. Amsterdam). Bezoekers worden bij binnenkomst naar hun ID gevraagd. Ook voor die gegevens geldt uiteraard de privacy-verordening. 

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Traffic4U, Marketingfacts, Newpeople en DQ&A Media Group en wordt gesponsord door Punktlich, EDM Digital Solutions, Awin en Clarion Events.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken